Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: TVR 1

TVR_1.jpg
Canalul public TVR 1 a livrat în primele șapte luni ale acestui an un volum de audiență mai mic cu 25,6% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai bogată lună cu reclame a fost martie. De atunci, bugetele de publicitatea au scăzut lună de lună, ajungând în iulie la un volum mai mic decât cel din ianuarie.

TVR 1 a furnizat clienților publicitari 15.324 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30) în primele șapte luni ale acestui an. Scăderea este de 25,6% față de anului 2012.

Martie a fost cea mai bogată lună cu publicitate la canalul public: 3.242 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 27% mai mult față de martie 2012. (Pe baza GRP’30, clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni.) Cei mai mari consumatori de publicitate au fost: Catena (252,4 GRP’30), Procter&Gamble (227), Studio Moderna (222), Rewe (178) și Romtelecom (146).

Începând cu martie, audiența livrată de TVR 1 a scăzut constant, ajungând în iulie la 1.610 GRP’30 pe targetul comercial, sub nivelul lunii corespunzătoare anului 2012 (-49,6%) și mai mic cu 3,8% față de ianuarie a.c.

De remarcat că în iulie 2012, TVR 1 a transmis Jocurile Olimpice de la Londra, un program care a atras bugetele de publicitate. În acest an, fără un eveniment sportiv major, publicitatea la TVR 1 a fost săracă.

Să mai amintim că în iunie anul trecut, au fost difuzate meciurile de la Campionatul European de Fotbal din Polonia și Ucraina. Atunci, volumul de publicitate a atins un vârf istoric de 5.518 GRP’30 pe targetul comercial. În iunie 2013, fără fotbal internațional, TVR 1 a livrat doar 1.977 puncte de audiență, cu 64,2% mai puțin.

Doar în primele trei luni ale acestui an, publicitatea la TVR 1 a avut cote mai mari față de lunile corespunzătoare anului 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii