Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: România TV

romania_tv.jpg
Dintre televiziunile care contează pe telecomenzile românilor, România TV a avut în primele șapte luni ale acestui an cea mai mare creștere procentuală a volumului de audiență livrată reclamelor difuzate, față de aceeași perioadă a anului trecut: 182%. Cea mai bogată lună în publicitate a fost iunie. 

În primele șapte luni ale acestui an, România TV a livrat clienților publicitari un volum de 22.703 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30), cu 182% mai mare decât în 2012. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publiictari cumpără spații de publicitate TV.)

Curba sezonalității pentru publicitatea TV a crescut din ianuarie cu o sincopă în luna aprilie, când volumul a fost redus cu 4% față de luna precedntă. Dar în luna imediat următoare, audiența a crescut substanțial, cu 38,7%. Vârful de audiență a fost atins în iunie, 4.257 GRP’30pe targetul comercial. Este o lună cu un consum atipic în curba sezonalității, dar acest vârf se explică prin faptul că televiziunile generaliste își epuizaseră emisiunile din grila de primăvară, iar telespectatorii au migrat către știrile tabloide difuzate de România TV.

Cei mai mari consumatori de publicitate pe acest canal au fost: Unilever (345 GRP’30 target comercial), Studio Moderna (278), Heineken (161), Orange (119) și Volksbank (118).

În iulie, volumul de publicitate a scăzut cu 11% față de iunie, ajungând la 3.786 GRP’30pe targetul comercial, dar acesta a fost mare mare decât bugetele din martie și aprilie.

Volumele lunare de publicitate la România TV sunt net superioare celor din 2012. De exemplu, volumul din aprilie 2013, lună de recul, a fost cu 124% mai mare decât cel din aprilie 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii