Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: Pro TV

92. ProTV
În primele șapte luni ale acestui an, volumul de audiență livrat de Pro TV clienților publicitari a fost mai mic cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Martie a fost cea mai bogată în publicitate, dar mai slabă cu 9,7% față de aceeași lună a anului 2012. Cel mai mic consum a fost ianuarie, dar acesta a fost mai slab cu 11,8% față de prima lună din 2012.

În primele șapte luni ale acestui an, Pro TV a livrat pentru campaniile de publicitate difuzate un volum total de 226.868 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 10% mai puțin decât în 2012. (Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Point, clienții pubicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.)

Prima lună a anului a fost cea mai slabă în publicitate pentru Pro TV: 23.134 GRP’30 pe targetul comercial (scădere de 9,7 puncte procentuale față de ianuarie 2012). Cei mai activi clienți pe Pro TV în ianuarie 2013 au fost Studio Moderna, Unilever, Romtelecom și Orange.

Următoarele două luni păreau să anunțe dezghețul consumului de publicitate pe această stație: 38.361 GRP’30 pe targetul comercial în februarie, respectiv 38.416 în martie. În aceste două luni au fost înregistrate cele mai mari investiții în publicitate. Dar volumele de audiență livrate în cele două luni sunt inferioare celor din lunile corespunzătoare anului 2012: -10,4% (februarie) și -9,7% (martie). Cei mai activi clienți în martie au fost: Procter&Gamble (2.363 GRP’30 comercial), Orange, Romtelecom, Nestle și Cosmote.

„Dezghețul” din martie a fost înșelător. În aprilie, consumul de publicitate pe Pro TV a căzut la 32.669 puncte de audiență (sub cel din februarie). Acest volum aferent lunii aprilie este mai mic cu 20,3% față de cel din aceeași lună a anului 2012. „Fruntașii” acestei luni dezamăgitoare au fost: Orange (2.421), Cosmote, Procter&Gamble, Kraft Foods, Beiersdorf și Romtelecom.

Consumul își revine ușor în luna mai (când s-a sărbătorit Paștele Ortodox), cu un buget de audiență de 34.907 puncte de audiență pe targetul comercial, dar se „duce la vale” în iunie și iulie. În această din urmă lună, volumul de audiență a fost de 28.642 GRP’30 pe targetul comercial, cea mai slabă lună a anului de până acum, după ianuarie. Comparativ cu iulie anul trecut, scăderea este de 8,6%.

De altfel, consumul de publicitate lunar în acest an pe Pro TV s-a situat sub cel înregistrat în lunile anului trecut. Totuși, Pro TV a rămas stația care a livrat lunar cele mai mari volume de audiență din piața TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii