Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: Prima TV

prima_TV.png
În prima parte a anului, cea mai bogată lună în publicitate la Prima TV a fost martie. În următoarea lună, volumul de audiență a scăzut cu 21%. În mai, publicitatea a crescut (cu 13,5%) apoi, în iunie și iulie, a coborât... spre vacanță. Curba sezonalității la Prima TV arată ca un fierăstrău.

Prima TV a livrat clienților publicitari un volum de 52.526 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP), în primele șapte luni ale acestui an, la nivelul aceleiași perioade de anul trecut (o creștere de 0,3%). Este al patrulea buget de audiență de pe piața TV, după Pro TV, Antena 1 și Kanal D.

Spre deosebire de anul trecut, când curba sezonalității consumului lunar de publicitate a fost mai calmă (creștere din ianuarie până în martie, apoi scădere lină către iulie), în acest an curba a fost frântă de consumul redus în luna aprilie.

În această lună, volumul de audiență livrat de Prima TV s-a diminuat cu 21% față de martie, lună de vârf. Motivul ține de panica clienților publicitari care și-au redus consumul imediat după apariția Ordonanței de Urgență a Guvernului Ponta (restricționarea cumpărării de spații de publicitate TV de către agențiile de media). De asemenea, ratingurile mici ale stație, datorate începerii sezonului cald, au influențat și consumul de publicitate. Să mai amintim că volumul din luna aprilie a fost mai mic cu 11,7% față de cel din aprilie 2012.

De altfel, din cele șapte luni analizate la Prima TV, trei s-au situat cu un buget de publicitate sub lunile corespunzătoare din 2012 (martie, aprilie și iulie).

Luna martie a fost cea mai bogată în publicitate: 9.369 GRP’30pe targetul comercial. Cei mai activi clienți în această lună pe Prima TV au fost: Unilever (825 GRP’30), Kraft Foods (451), Nestlé (420), Orange (399) și L’Oreal (335).

După căderea din aprilie, Prima TV și-a revenit în luna mai, cu un volum de audiență de 8.415 puncte de audiență (creștere de 13,5% față de aprilie). Din această lună, volumul a scăzut în următoarele două luni de vară.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii