
În primele șapte luni ale acestui an, Kanal D a livrat clienților publicitari un volum de 109.118 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30), cu 34,2% mai mare decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără spații de publicitate de la televiziuni.)
În aprilie, s-a înregistrat un vârf al volumul de audiență pentru reclamele difuzate: 18.214 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 44,7% față de cel din aprilie 2012. Principalii advertiseri ai lunii aprilie la Kanal D au fost: Unilever (1.565 GRP’30 target comercial), Orange (711), Studio Moderna (661), Reckitt Benckiser (550) și Henkel (491).
Vârful de publicitate la Kanal D a coincis cu sfârșitul serialului „Suleyman Magnificul” și cu pregătirile românilor pentru sărbătoarea Paștelui Ortodox, motiv ca firmele să investească în reclame pentru încurajarea consumului.
Lunile februarie și martie s-au situat, la nivelul audienței, în preajma vârfului realizat în aprilie: 17.308, respectiv 17.829 GRP’30 target comercial. Demn de remarcat este faptul că volumul de audiență înregistrat în februarie 2013 a fost cu 47,3% mai mare decât în luna precedentă, ianuarie fiind cea mai slabă lună de la Kanal D.
În mai, lună în care n-a mai rulat serialul turcesc, volumul de audiență a fost de 15,720 GRP’30 target comercial, cu 13,6% mai mic decât în aprilie (luna-record), dar cu 32% mai mare decât în mai 2012. De altfel, în fiecare lună din acest an, bugetele de publicitate la Kanal D au fost mai mari decât în lunile corespunzătoare anului 2012. În iunie, de exemplu, volumul a fost cu 43,8% mai mare decât în urmă cu un an.
În luna iulie, audiența a coborât la 13.009 GRP’30target comercial, cea de-a doua lună slabă în publicitate la Kanal D, dar bugetul a fost mai mare cu 17,6% față de iulie 2012.