Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: Kanal D

kanal-d.jpg
Cea mai bogată lună cu publicitate la Kanal D, în prima parte a acestui an, a fost aprilie, când serialul de mare audiență „Suleyman Magnificul” se apropia de final. Lunile februarie și martie au adus mai multă publicitate la această televiziune decât mai și iunie. Tot din cauza lui... Suleyman!

În primele șapte luni ale acestui an, Kanal D a livrat clienților publicitari un volum de 109.118 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30), cu 34,2% mai mare decât cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără spații de publicitate de la televiziuni.)

În aprilie, s-a înregistrat un vârf al volumul de audiență pentru reclamele difuzate: 18.214 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul este mai mare cu 44,7% față de cel din aprilie 2012. Principalii advertiseri ai lunii aprilie la Kanal D au fost: Unilever (1.565 GRP’30 target comercial), Orange (711), Studio Moderna (661), Reckitt Benckiser (550) și Henkel (491).

Vârful de publicitate la Kanal D a coincis cu sfârșitul serialului „Suleyman Magnificul” și cu pregătirile românilor pentru sărbătoarea Paștelui Ortodox, motiv ca firmele să investească în reclame pentru încurajarea consumului.

Lunile februarie și martie s-au situat, la nivelul audienței, în preajma vârfului realizat în aprilie: 17.308, respectiv 17.829 GRP’30 target comercial. Demn de remarcat este faptul că volumul de audiență înregistrat în februarie 2013 a fost cu 47,3% mai mare decât în luna precedentă, ianuarie fiind cea mai slabă lună de la Kanal D.

În mai, lună în care n-a mai rulat serialul turcesc, volumul de audiență a fost de 15,720 GRP’30 target comercial, cu 13,6% mai mic decât în aprilie (luna-record), dar cu 32% mai mare decât în mai 2012. De altfel, în fiecare lună din acest an, bugetele de publicitate la Kanal D au fost mai mari decât în lunile corespunzătoare anului 2012. În iunie, de exemplu, volumul a fost cu 43,8% mai mare decât în urmă cu un an.

În luna iulie, audiența a coborât la 13.009 GRP’30target comercial, cea de-a doua lună slabă în publicitate la Kanal D, dar bugetul a fost mai mare cu 17,6% față de iulie 2012.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii