FacebookTwitterLinkedIn

În primele șapte luni ale acestui an, B1 TV a livrat clienților publicitari un volum total de 19.112 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30) pe targetul comercial, cu 66,4% mai mare decât cel din 2012. (Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

În luna martie, bugetul de audiență pentru reclamele difuzate a fost de 3.395 GRP’30 pe targetul comercial, cel mai mare din perioada analizată. În această lună, cei mai activi clienți pe B1 TV au fost: Reckitt Benckiser (473 GRP’30), Studio Moderna (194,5), Romtelecom (171), Kraft Foods (150), Bergenbier S.A. (107,7) și Sanofi-Aventis (102,7).

După această lună de vârf, era de așteptat ca volumul de publicitate să crească în aprilie pe B1 TV (pregătirile pentru Paștele Ortodox), dar acesta s-a situat la 2.338 GRP’30 pe targetul comercial, cu 31% mai mic decât în martie. O posibilă explicație constă în apariția așa-numitei Ordonanța Voiculescu, care a speriat clienții publicitari și agențiile de media.

Dar în următoarele trei luni, volumul de publicitate a crescut continuu, ajungând în luna iulie la un buget de 3.051 GRP’30 pe targetul comercial, cu 10% mai mic decât cel din martie, dar cu 15% mai mare decât în iulie 2012 (cea mai bogată lună din prima parte a anului respectiv).

Curba sezonalității în primele șapte luni ale acestui an a fost frântă în luna aprilie, spre deosebire de cea din 2012, când volumul a crescut de la lună la lună, începând din februarie.