Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sezonalitatea publicității la televiziuni: Antena 1

antena1-mereu-aproape.jpg
În prima parte a acestui an, luna mai a fost cea mai bogată în publicitate la Antena 1. Volumul de audiență livrată în această lună a fost cu 33,6% mai mare decât în luna corespunzătoare anului trecut. În primele șapte ale acestui an, volumele de publicitate de la Antena 1 au fost mai mari față de lunile din 2012. Antena 1 este a doua televiziune cu cel mai mare buget de publicitate atras după Pro TV.

Volum total de audiență livrat de Antena 1 pentru clienții publicitari, în primele șapte luni ale acestui an, a fost de 195.911 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Point – GRP’30), al doilea din piața TV, după cel realizat de Pro TV. (Pe baza punctelor de audiență – GRP’30, clienții publicitari cumpără spații de publicitate de la televiziuni.)

Dar bugetul furnizat de Antena 1 este mai mare cu 19,7% față de cel din aceeași perioadă a anului 2012 (spre deosebire de Pro TV, care a suferit o scădere de 10%).

Cum era de așteptat, ianuarie a fost cea ma slabă lună în publicitate la Antena 1 (ca la toate stațiile TV). Totuși, volumul a fost mai ridicat cu 20,2% față de ianuarie 2012. (În monitorizare au fost eliminate barterele din cadrul trustului Intact.)

În februarie a.c., volumul a crescut la 26.891 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Cei mai activi clienți publiictari pe Antena 1 au fost Unilever (1.682), Procter&Gamble (1.590), GlaxoSmithKline (1.513) și Vodafone (959).

În martie, volumul de audiență a atins 30.740 GRP’30 pe targetul comercial, cu 33,4% mai mult decât în martie 2012. „Fruntașii” publicității la Antena 1 au fost Studio Moderna (1.989 GRP’30), GlaxoSmithKline (1.731) și Orange (1.455).

Un recul are loc în aprilie, când volum se situează la 28.428 GRP’30 pe targetul comercial, dar crește vertiginos în mai, cea mai bogată lună în publicitate, la 32.868 puncte de audiență pe targetul urban, 18 – 49 de ani. Ierarhia clienților publicitari în luna mai este: Orange, Procter&Gamble, GlaxoSmithKline, Unilever și Vodafone. Se observă prezența companiei GSK pe poziții fruntașe în topul lunar al clienților!

În iunie și iulie, volumele de publicitate au scăzut față de mai, dar s-au menținut peste cele din 2012: creștere cu 18% pentru iunie, respectiv 21,5% pentru iulie 2013 față de iulie anul trecut.

În cele șapte luni scurse la de la începutul anului, Antena 1 și-a depășit „planul” lunar față de 2012. Bugetul livrat în iulie (28.273 GRP’30 pe targetul comercial) este foarte aproiat de cel realizat de Pro TV (28.642).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii