Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

SES a dat publicității un studiu privind consumul de televiziune în România

SES, furnizorul de satelit pentru platforma Orange TV, a realizat anul acesta un index al consumului de televiziune în România. Potrivit studiului 84% dintre români se uită în fiecare zi la televiziunea lineară, informează MEDIA EXPRES.
televiziune

Aproape 60% dintre cei chestionați consideră important formatul HD pentru alegerea unui nou furnizor și cumpărarea unui nou televizor.

Un procent de 26% din români au spus ca au ales cablu sau satelit pentru că doar aceasta este disponibilă, ceea ce reprezintă un grad ridicat de persoane care nu sunt informate că există 5 platforme de satelit în funcțiune. O treime dintre români au ales un anumit furnizor pentru ca doar acela era disponibil.

Românii trebuie să știe că DTH-ul este disponibil la ușa fiecăruia”, a spus la lansarea studiului Mihai Ursoi, managerul SES pentru România, Bulgaria și Moldova. (SES furnizează satelit pentru platforma Orange TV.)

Românii se uită în proporție de 78% la canale de știri, 57% la televiziuni de filme, 43% la cele de muzică, 41% la generaliste și de divertisment, 38% la canale de sport.

Semnificativ, 54% din cei intervievați doresc servicii OTT – accesul la conținut oriunde, oricând și doar 11% ar schimba furnizorul de tv pentru canale exclusive.

CITEȘTE: CINE MAI ARE NEVOIE DE TVR?

Studiul a fost realizat în colaborare cu Grayling și Mercury Research în iulie 2015 pe 400 de persoane la nivel național, 66% din mediul urban și 33% din rural, cu o marjă de eroare de maxim 6%.

Datele brute din chestionarul studiului „Indexul consumului de televiziune în România”.

1. De ce ați ales acest furnizor de servicii TV?

a) Este singurul furnizor disponibil unde locuiesc – 32%

b) Cred ca oferă cea mai bună calitate – 15%

c) Cel mai mic preț pentru serviciile TV – 14%

d) Oferă canalele excusive pe care le doresc – 11%

2. Ce v-a determinat să alegeți acest tip de conexiune?

a) E singurul tip disponibil unde locuiesc – 26%

b) Oferă cea mai bună calitate a serviciului – 16%

c) Cel mai mic cost – 12%

d) Oferă cele mai multe canale – 10%

3. Cum preferați să urmăriți emisiunea/serialul/programul preferat?

a) High Definition/ HD – 24%

b) Stadard Definition/ SD – 7%

c) Nu mă interesează, atâta timp cât este disponibil – 57%

4. Vă rog să vă imaginați că vă alegeți următorul televizor. Cât de mult contează în alegerea dumneavoastră capacitatea acestuia de a afișa conținut HD?

a) Important – 56%

b) Neimportant – 39%

5. Acum imaginați-vă că vă alegeți furnizorul de televiziune. Cât de important este, în alegerea dumneavoastră, dacă acesta oferă sau nu conținut HD?

a) Important – 57%

b) Neimportant – 40%

6. Gândindu-vă strict la caracteristici și facilități, fără a lua în considerare prețul, ce v-ar determina să vă schimbați furnizorul de televiziune?

a) Servicii OTT (acces la HBO GO sau VoD sau PpV) – 33%

b) Controlul canalelor doar din telecomanda televizorului, fără o telecomandă adițională – 27%

c) Acces online la canalele TV de pe smartphone, tabletă sau laptop, fără costuri adiționale – 22%

d) Acces la HBO GO – 16%

e) Acces la platforme video online (Voyo, Antena Play, Telekom TV, etc.) – 16%

f) Conținut Pay-per-View/ canale cu plată – 10%

7. Ce tipuri de programe TV ați dori cel mai mult să urmăriți în HD?

a) Filme și seriale TV – 58%

b) Documentare (călătorii, natură, știință, istorie) – 41%

c) Sport – 36%

8. Câte televizoare aveți în gospodărie?

a) au 1 televizor – 23%

b) au 2 televizoare în gospodărie – 40%

c) au trei televizoare în gospodărie – 21%

d) au șase sau mai multe telvizoare în gospodărie – 2%

9. Cu cine vă uitați la televizor?

a) împreună cu soțul sau soția – 40%

b) împreună cu copii – 19%

c) împreună cu mama – 7%

d) împreună cu tata – 3%

10. Într-o săptămâna obişnuită, în câte zile pe săptămâna vă uitaţi la TV?

84% – se uită zilnic la TV

11. Într-o zi obişnuită din timpul săptămânii (Luni-Vineri), câte ore petreceţi uitându-vă la TV?

a) 54% – se uită între 2 și 3 ore

b) 20% – se uită între 4 și 6 ore

c) 7% – se uită 8 ore sau mai mult

12. Într-o zi obișnuită din weekend, câte ore petreceţi uitându-vă la TV?

a) 35% – se uită între 2 și 3 ore

b) 29% – se uită între 4 și 6 ore

c) 7% – se uită 8 ore sau mai mult

13. La care dintre următoarele tipuri de canale vă uitaţi de obicei?

a) 78% – se uită la canale de știri

b) 57% – se uită la filme

c) 43% – se uită la muzică

14. Care este canalul dumneavoastră TV preferat?

a) 21% – preferă Pro TV

b) 12% – preferă Kanal D

c) 10% – preferă Antena 1.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii