La nivel international, serialul a atras 90 de milioane de privitori pe National Geographic Channel, în vreme ce în SUA, „Cosmos” a fost urmărit de peste 45 de milioane de telespectatori pe FOX și National Geographic Channel.
Serialul a avut parte de o lansare fără precedent, având premiera pe toate cele 90 de canale National Geographic din 180 de țări, precum și pe 120 de canale ale FOX din 125 de țări, acesta devenind cel mai mare eveniment de lansare globală realizat vreodată pentru un serial de televiziune. În plus, în prima lansare pe multiple rețele pentru Fox Networks Group, „Cosmos” a debutat simultan pe mai multe rețele Fox din SUA, între care Fox Broadcasting Company (FOX), National Geographic Channel, FX, FXX, FXM, FOX Sports 1, FOX Sports 2, Nat Geo Wild, Nat Geo Mundo și FOX Life.
Printr-o strategie uniformă de programare, – regiunile difuzând primul episod la doar o săptămână de la debutul pe FOX și NGC din SUA – alături de o strategie detaliată și coerentă de comunicare, marketing și digitală, „Cosmos” a fost catapultat pe poziția de cel mai urmărit serial. Această campanie bine pusă la punct s-a tradus prin audiențe impresionante în Europa, America Latină și Asia-Pacific. Serialul a înregistrat audiențe mult peste medie în multe din teritoriile internaționale ale National Geographic Channel, cu creșteri semnificative față de media din primetime și media pe toată ziua în Australia, Columbia, Croația, Italia, Coreea, Olanda, Norvegia, Portugalia, Spania și Marea Britanie.
În Statele Unite, „Cosmos” s-a plasat în primele 20 de seriale reality – din peste 500 – urmărite de adulții cu vârstele cuprinse între 18 și 49 de ani, în primul sezon. Serialul, care a atras un public înstărit în Statele Unite, a atins o audiență medie de peste nouă milioane pe săptămână.
„Cosmos a însemnat o călătorie fenomenală pentru NGCI, stabilind un nou zeitgeist în televiziune, la 30 de ani după premiera serialului original al lui Carl Sagan. A deschis ochii unui public internațional asupra minunilor universului – și le-a trezit curiozitatea naturală –devenind sursă de inspirație” a declarat Ward Platt, Chief Executive Officer al National Geographic Channels International (NGCI) și Chief Operating Officer al Fox International Channels (FIC).
NGCI a înregistrat, de asemenea, creșteri în social media, pe parcursul celor trei luni de difuzare a serialului „Cosmos”. Prezența generală pe Facebook a rețelei a crescut cu 14 procente în martie, luna premierei serialului. Și-a menținut acest nivel pe parcursul derulării serialului, crescând în plus cu 15 și respectiv 14 procente în aprilie și mai – rezultate impresionante lună de lună. În India, Asia de Sud-Est și Coreea, paginile Facebook ale National Geographic Channel și-au dublat baza de fani din martie până în mai.
„Cosmos reprezintă un reper fantastic, ilustrând puterea unei viziuni perfect conturate, a unui conținut uluitor și forța celor două nume de marcă, FOX și National Geographic, de a crea o incredibilă experiență de vizionare pentru publicul care revine săptămână de săptămână”, a spus Liz Dolan, Chief Marketing Officer pentru FIC și NGCI.
„Cosmos” a fost propulsat printr-o campanie de marketing și publicitate vastă, cuprinzând o importantă campanie on-air produsă de echipa FOX SUA, adaptată de FIC în 44 de limbi, plus o importantă publicitate off-air.