Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Sergiu Chircă, CEO Elefant.ro: „Se întrevede o tendință a magazinelor online de a se transforma în Marketplace-uri”

Piața de e-commerce se află în plin proces de dezvoltare, mai ales după ce în ultimul an, accentul s-a pus puternic pe acest segment.
elefant

În acest sens, jucătorii care activează în acest sector întrevăd în viitorul apropiat o tendință a magazinelor online de a se transforma în Marketplace-uri, a explicat CEO-ul Elefant.ro, Sergiu Chircă, într-o nouă ediție a emisiunii online, Forbes Forward.

„Estimez o majorare a comerțului digital pentru acest an, undeva între 20 – 30%. Ce se va schimba, cel mai probabil, este tendința magazinelor online de a se transforma într-un magazin care nu se bazează numai pe propriile produse, ci își vor asuma rolul de adevărate Marketplace-uri. Astfel că, ne așteptăm ca mulți antreprenori de pe piața de e-commerce să integreze în vitrina lor virtuală și produsele altor furnizori”.

Acest rol (n.r. – Marketplace) îl joacă de ceva vreme și Elefant.ro, chiar dacă nu la un nivel foarte extins din punct de vedere al varietății produselor. Iar acest lucru reprezintă dovada că adaptabilitatea reprezintă un factor important în dezvoltarea unui business.

„Astăzi, Elefant.ro nu mai este doar o librărie, este un mall care are toate categoriile de produse – de la cărți și până la produse pentru copii, jucării, cosmetice, produse pentru casă. Este normal ca atunci când necesitățile și, implicit comportamentul clientului se modifică, tu trebuie să te adaptezi –  ca să poți <naviga> mai facil pe piața cererilor, care se află într-o permanentă schimbare”, a punctat Sergiu Chircă.

Întrebat care a fost cea mai importantă lecție pe care CEO-ul Elefant.ro a învățat-o din anul pandemic 2020, acesta a specificat că „ieșirea din zona de confort reprezintă un proces pe care trebuie să-l punem în practică singuri, și să nu ajungem să fim obligați de o situație de criză sau de piață”.

„Cu cât nu ne mai aflăm zilnic în zona noastră de confort, cu atât vom fi mai pregătiți să facem față cu brio tuturor situațiilor imprevizibile care vor apărea. Prefer să fiu un CEO, mai degrabă <de război>, pentru că doar acela este pregătit pentru orice situație”, a completat CEO-ul Elefant.ro.

În ceea ce privește finanțările pentru a susține business-ul Elefant.ro în perioada de lockdown din 2020, Sergiu Chircă a recunoscut că acestea au venit de la acționari, pentru că, cităm „peste noapte, nu aveam de unde să intrăm în posesia acestor finanțări”.

Ca o prognoză referitoare la viitorul industriei autohtone de carte, CEO-ul Elefant.ro crede că prețul mediu al unei cărți va crește în următoarea perioadă, deoarece majoritatea editurilor nu-și vor mai putea susține business-urile dacă vor mai menține prețurile mici din prezent.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii