Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Semestrul I 2013: Intact deține 29,7% din piața publicității TV, Pro TV are 25,8%

intact_si_pro.jpg
În primul semestru al anului, piața TV din România a livrat clienților publicitari un volum de 1.028.152 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP’30 all urban), cu 7,6% mai mare decât în aceeași perioadă a anului.

Ofensiva trustului Intact (Antena TV Group și Antena 3) pe piața publicității a dat roade în acest an. Cele cinci stații ale Intact (Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia și GSP TV) au livrat în total 305.563,8 GRP’30all urban, cu 20,8% mai mult decât în aceeași perioada a anului 2012.

Pe baza punctelor de audiență (GRP’30), clienții publicitari cumpără spații de publicitate.

Cu acest volum de audiență (din care „Forbes” a eliminat barterele din cadrul grupului), Intact a a reușit să furnizeze mai multă audiență decât Pro TV S.A. De altfel, trustul lui Dan Voiculescu deține o cotă de 29,7% din totalul audienței livrate de piața TV, cu 3,2 puncte procentuale mai mare față de primul semestrul 2012.

Antena 1 a furnizat clienților 187.387,4 GRP’30all urban, cu 22,4% mai mult decât în 2012. Audiența Antenei 3 a crescut cu 15,3%, ajungând la 84.138 GRP’30. Antena 2 a cunoscut cea mai mare creștere de audiență: 44%.

Intact a devenit liderul audienței livrate clienților și din cauza scăderii volumului furnizat de Pro TV S.A. Grupul deținut de americanii de la CME a livrat 265.512 GRP’30 all urban, cu 14,3% mai puțin decât în 2012. Scăderea s-a datorat și creșterii prețurilor la publicitatea TV, realizată la începutul anului de conducerea Pro TV S.A., fapt care i-a făcut pe clienți să fie mai reticenți cu investițiile.

Totuși, Pro TV a rămas stația cu cel mai mare volum de audiență pentru clienții publicitari de pe piața TV: 190.489 GRP’30, înregistrând o scădere de 12,9%. O reducere importantă a cunoscut și Acasă TV: 27,6%. Volumul livrat a fost de 43.606 GRP’30. Canalul Sport.ro a pierdut 13,2% audiență, iar MTV România a livrat cu 11,2% mai mult. Din grupul Pro TV S.A. fac parte Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema (creștere de 1%), Sport.ro și Acasă Gold (creștere de 188%).  

Cu volumul de 265.512 GRP’30, grupul Pro TV S.A. deține 25,8% cotă de piață din bugetul total de audiență livrat de piața TV, în primul semestru 2013. Cota de piață s-a diminuat cu 6,6 puncte procentuale, conform calculelor „Forbes România”, față de prima parte a anului trecut.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii