Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Șeful Metro România: „Fiecare zonă din România este diferită, are propriile caracteristici. Apreciez acest tip de diversitate”

Gilles Roudy conduce operațiunile filialei din România a grupului Metro încă din 2013. În următorii ani, își propune să extindă activitatea grupului și să crească numărul volumului de vânzări. Ar putea redeveni Metro Cash & Carry cel mai puternic retailer din România?
Gilles Roudy

Metro România plănuiește să își extindă activitatea prin triplarea magazinelor LaDoiPași în următorii cinci ani. Lanțul de magazine funcționează în sistem de franciză, iar în toată țara sunt deschise în prezent 500 de unități. Din acestea, un singur magazin LaDoiPași este deținut de Metro. A fost deschis în contextul în care un nou concept aștepta să fie pus în aplicare.

Acesta este destinat atât consumatorilor, cât și partenerilor care achiziționează o franciză LaDoiPași. Totodată, „noul format” a fost adaptat actualei piețe: o piață aflată în continuă creștere, cu un consumator tot mai exigent. „Consumatorul român s-a obișnuit cu o ofertă foarte bogată în produse proaspete pe care să le consume zilnic”, a mai completat șeful Metro România. În acest fel, Gilles Roudy intenționează ca, în următorii cinci ani, numărul magazinelor LaDoiPași să se tripleze și să ajungă astfel la 1.500 de unități în toată țara.

STUDIU: CE CRED ROMÂNII DESPRE SUPERMARKETURI

Noul concept mai trebuia doar testat. „Am deschis magazinul LaDoiPași în decembrie 2014 pentru a testa noul concept pe care îl planificasem pentru LaDoiPași. Credem că este important să ne adaptăm întotdeauna la realitățile pieței”, a declarat Gilles Roudy, directorul general Metro România.

Pe lângă extinderea activității grupului în România, Gilles Roudy vrea să crească numărul volumului de vânzări. „Scăderea TVA la alimente s-a reflectat în volumul de vânzări și va avea impact asupra nivelului de consum pe termen lung”, a spus șeful Metro România. Potrivit acestuia, piața de retail a evoluat pozitiv în ultima perioadă, fapt datorat scăderii TVA.

INS: PREȚURILE DE CONSUM AU CRESCUT CU 0,26% ÎN LUNA SEPTEMBRIE

Metro România a lansat în anul 2012 De-ale noastre, „un program care contribuie la sustenabilitatea agriculturii, dar și la economia locală”. Astfel, în magazinele Metro pot fi găsite legume românești din gama De-ale noastre, provenite de la o sută de fermieri locali cu care compania colaborează. „Segmentul producătorilor locali este unul din acele segmente care au nevoie de multă atenție. Am pornit acest program pentru a sprijini micii producătorii și pentru a avea o producție mai bună”, a spus executivul Metro România. În prezent, gama De-ale noastre cuprinde 45 de tipuri de fructe și legume achiziționate de la o sută de producători locali, din 33 de comunități. Un criteriu important pe baza căruia aceștia sunt selectați în vederea colaborării cu retailerul german este volumul de produse pe care îl pot furniza.

În ceea ce privește actualul mediu de afaceri din România, directorul general Metro România consideră că „sunt câteva segmente care prezintă o potențială creștere, printre care segmentul HoReCa, în special în București și alte orașe mari”.

În viziunea lui Gilles Roudy, cultura este un element interesant în România și chiar găsește asemănări între poporul român și celelalte popoare de origine latină: „Fiecare zonă din România este diferită, are propriile caracteristici. Apreciez acest tip de diversitate. În plus, românii au un stil de viață similar cu alte popoare latine – le place să petreacă timp cu cei iubiți, le place mâncarea gustoasă și să petreacă un timp de calitate. Îmi place să locuiesc în România”, a conchis șeful Metro România.

În urma acțiunilor implementate de Metro România în ultimul an, Gilles Roudy speră că afacerea va crește în următorii ani.

Grupul german Metro Cash&Carry, fondat, în 1964, în Germania, a intrat în România în anul 1996, pe o piața nefamiliarizată cu conceptul de „comerț modern”. Primul magazin Metro Cash & Carry din țară a fost deschis în apropierea Aeroportului Internațional Hendri Coandă, la sugestia omului de afaceri Ion Țiriac, care, la momentul actual deține în Metro Cash & Carry România o participație de 15%.

Timp de 15 ani consecutivi, Metro Cash & Carry a fost cel mai puternic comerciant de pe piața locală până în 2011, când Kaufland, competitorul său principal, a înregistrat o cifră de afaceri de 5.58 mld. lei (1,31 mld. euro), în creștere cu 18% față de anul 2010. Această a creștere a dus la o modificare a clasamentului celor mai puternice retaileri din România, grupul Metro situându-se în prezent pe al doilea loc.

Metro Cash & Carry are, pe plan local, o rețea de 31 de magazine, dintre care 26 cash & carry și cinci unități Metro Punct. Groupul deține pe plan local și patru hipermarketuri Real și 500 controlează 500 de unități La Doi Pași, care funcționează în sistem de franciză. Potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe, în 2014, Metro România a înregistrat o cifră de afaceri de 4,48 mld lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii