Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Sectorul „Comunicații”, campionul consumului de publicitate în 2012

utilizatorii-retelelor-de-telefonie-mobila-detin-peste-4-milioane-de-cartele-sim-1354003757.jpg
Domeniul „Comunicațiilor” a fost cel mai mare investitor în publicitatea din presa scrisă, radio, outdoor și internet a anului 2012. Investițiile companiilor de comunicații dețin 11,97% din bugetul total consumat pe aceste medii.

Volumul brut de publicitate investit de companiile de comunicații în presa tipărită, online, outdoor și radio a fost de 50 de milioane de euro (calculat la tarifele-listă, fără discounturi și gratuități), conform studiului de „Monitorizare a Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT pentru anul 2012. Această cifră plasează categoria „Comunicații” pe primul loc în topul celor mai active domenii în publicitate. Cota de piață a acestei secțiunii a fost de 19,97%.  Pe următoarele locuri s-au plasat: „Magazinele și supermarketurile” (8,81%), „Automobile” (6,82%) și site-uri web (6,25%).

Din volumul brut de 50 de milioane de euro consumat de furnizorii de servicii de comunicații, aproape 39% a fost alocat promovării în online. Pe următoarele locuri s-au plasat presa scrisă (29%), outdoor (17%) și radio (15%).

Companiile Orange România și Vodafone România ocupă primele două locuri în topul advertiserilor pe cele patru medii amintite mai sus, cu 28,8 milioane de euro (calculat la rate-card), respectiv 16,1 milioane euro (rate-card).

De asemenea, în topul celor mai promovate branduri, Orange și Vodafone se află pe primele două locuri, cu 27,7 milioane euro (rate-card), respectiv 15,8 milioane euro(rate-card).

În studiului de „Monitorizare a Investițiilor în Publicitate”, realizat sub egida BRAT, sunt înscrise peste 250 dintre cele mai relevante publicații naționale, locale și regionale, 8 stații de radio naționale, aproximativ 3.000 de site-uri web și 10 cele mai importante companii de outdoor. În cazul publicității online sunt monitorizate doar campanile publicitare de tip display și nu este inclusa publicitatea furnizată de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo, etc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii