Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Industrie |
|

Sectoarele vitivinicol şi distribuţia tradiţională de bunuri de larg consum, undă verde la finanțările din fonduri europene

Odată cu aprobarea prin Lege a Ordonanţei 130/2020 de către Parlament, sectoarele vitivinicol și distribuției tradiționale de bunuri de larg consum sunt eligibile pentru finanţare din fonduri europene.
shutterstock_1705350466

„Prin modificările aduse Ordonanţei se completează coduri CAEN ale sectoarelor economice afectate de actuala criză şi se schimbă grila de punctaj din Anexa 4 – Criteriile de selecţie la finanţare a proiectelor de investiţii. Excluse iniţial de Guvern în textul Ordonanţei din 6 august, domeniile producerii vinurilor şi cel al distribuţiei tradiţionale de bunuri de larg consum, împreună cu alte domenii economice, au devenit eligibile la finanţare prin lege. Cele două sectoare economice au o cifră de afaceri estimată la 5 miliarde de euro’, au punctat reprezentanţii Asociaţiei Companiilor de distribuţie de Bunuri din România, notează Agerpres.

Într-un răspuns primit în 15 septembrie de la Comisia Europeană de Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România se subliniază: ‘Reglementările UE stabilesc reguli generale de eligibilitate pentru fonduri, în timp ce statele membre stabilesc alte reguli de eligibilitate în conformitate cu obiectivele strategice ale finanţării şi normele naţionale. Totuşi, deoarece ajutorul acordat de stat pune beneficiarii săi într-o poziţie favorabilă faţă de competitorii acestora (spre exemplu, oferirea de lichidităţi financiare), statele membre trebuie să se asigure că, în baza puterii lor discreţionare, selecţia beneficiarilor ajutoarelor să fie bazată pe criterii stabilite obiectiv, pentru a limita denaturarea competiţiei din piaţă’.

În acest context, Asociaţia semnalează că sectoarele vitivinicol şi distribuţia tradiţională de bunuri sunt furnizori ai HoReCa, fiind drastic afectate de căderea acestei pieţe, atât prin diminuarea vânzărilor, cât şi prin retururile primite. În funcţie de profilul de business al distribuitorului şi al producătorului de vinuri, scăderea cifrelor de afaceri a variat la nivelul lunilor martie – aprilie a.c. între 30% şi 120%, comparativ cu lunile similare ale anului precedent.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii