Cautare




, Contributor

Managing Director, AVRA Aesthetic Institute

Lifestyle |
|

Secretul picioarelor perfecte

Știm că pentru a fi în forma fizică pe care ne-o dorim trebuie să facem sport constant, să avem o dietă echilibrată și să facem loc, în programul nostru aglomerat, unor sesiuni de tratamente estetice. Dar ce putem face dacă am amânat și ne dăm seama, acum, că avem nevoie de un „quick fix” înainte de vacanța la plajă? Cum obținem picioarele perfecte la care visăm?
shutterstock_69188455

Care sunt măsurile pe care le putem lua, cu rezultate vizibile în scurt timp, dar care să fie în același timp sustenabile pe termen lung?

Dacă vorbim despre scăderea în greutate, Claudia Buneci, Health Coach KinetoFit, ne atenționează că „trebuie să fim foarte prudenți cu dietele quick fix, care pot duce la apariția sau la agravarea unor dezechilibre hormonale, mai ales când există o perioadă cu aport minim de calori”.

Recomandarea specialistului este de a elimina alimentele procesate, precum zahărul, făina albă, uleiurile rafinate și produsele ce le includ, și de a alege să mâncăm simplu și curat, compunându-ne mesele dintr-un număr mic de ingrediente de calitate. „Fiecare masă trebuie să conțină proteină de calitate, din surse variate (atât carne, ouă, pește, cât și linte, mazăre, fasole, năut etc.), legume crude sau ușor gătite și o sursă de carbohidrați cu ardere lentă, precum cartoful dulce, orezul integral sau quinoa”, completează Claudia Buneci. Nu este de neglijat hidratarea între mese și somnul adecvat, care susține alimentația echilibrată și un metabolism bun. Postul intermitent, despre care se vorbește foarte mult în ultima perioadă, dozat corect, poate reseta metabolismul.

„Tonifierea și pierderea în greutate sunt două lucruri complet diferite. Scăderea greutății corporale se poate face și doar ținând o dietă. Tonifierea este complet diferită și implică muncă suplimentară. Pentru un fizic tonifiat, avem nevoie de mușchi strânși, definiți, ceea ce înseamnă că trebuie să trecem pe la sala de sport pentru un antrenament personalizat alături de un personal trainer”, completează Dragoș Luscan, wellness coach Kinetofit.  Multe persoane aleg exercițiile cardio pentru a pierde mai rapid în greutate, mai ales când se apropie sezonul de plajă, dar rezultatele nu vor întârzia să apară atunci când sunt completate de exerciții specifice pentru tonifiere.

Pentru a susține scăderea în centimetri, localizat, putem apela la tratamente estetice neinvazive, care „topesc” celulele adipoase. BTL Vanquish Me, o tehnologie revoluționară care este disponibilă acum și în România, are un aplicator special pentru zona coapselor, Vanquish Flex. Folosind tehnologia patentată Selective RF, tratamentul pentru remodelarea coapselor distruge celulele grase prin încălzirea selectivă a țesutului adipos, urmată de eliminarea naturală a acestora prin sistemul limfatic al organismului. Este un tratament nedureros, neinvaziv, cu rezultate rapide, prin care putem pierde câțiva centimetri în doar patru ședințe de tratament, programate la distanță de la 7-10 zile. Tratamentul de drenaj limfatic cu tehnologia BTL Lymphastim va sprijini eliminarea celulelor reziduale, pentru rezultate mai rapide și mai bune.

În cazul în care suferiți de limfedem, compresia pneumatică realizată de tratamentul Lymphastim va ajuta la menținerea fluxului corespunzător de lichid limfatic, reducând inflamația, cu efect vizibil, de multe ori, de pierdere în centimetri imediat după terminarea tratamentului. Ce mai putem face pentru a reduce simptomele? „Să reducem timpul petrecut în picioare pe cât posibil, să facem cât mai multă mișcare, chiar și mers pe jos, deoarece mușchii gambelor acționează ca o pompă ce trimite sângele înapoi spre inimă”, spune Dragoș Luscan.

„Este important să reducem aportul de sare adăugată și să creștem aportul de potasiu. Atunci când mâncăm multe legume și fructe, și cât mai puține alimente procesate, se reglează și raportul Na-K, responsabil pentru osmoza apei în celule. Magneziul intervine, de asemenea, în acest proces, și este recomandat să mâncăm alimente bogate în acest mineral, precum nucile, frunzele verzi sau cacao. Dacă este necesar, putem adăuga suplimente de calitate, naturale și standardizate, cu magneziu și complex de vitamina B”, adaugă Claudia Bunescu.

Un alt factor important este echilibrul hormonal, care poate fi restabilit cu ajutorul dietei. „Progesteronul, de exemplu, este principalul hormon drenor și, când este în dezechilibru cu estrogenul, apare ceea ce se numeste dominanța estrogenică. Retenția de apă este doar unul dintre simptomele acesteia”, spune Claudia.

Dragoș Luscan recomandă practicarea unui program de exerciții fizice pentru creșterea masei musculare și pierderea treptată în greutate (maximum 1-2 kg pe săptămână). „Squats sau un antrenament HIT (High Intensity Training) vă întărește picioarele și, practic, întregul corp. În plus, aceste exerciții vă vor stimula metabolismul, iar un antrenament cu greutăți – Bodyweight-Training – este foarte eficient dacă doriți să lucrați mai multe grupe musculare în același timp. Pe lângă acestea, genuflexiunile, fandările sau podul sunt printre cele mai ușoare și rapide exerciții care vă vor ajuta să scăpați de celulita de pe picioare”, spune Dragoș.  Mersul la sală, alergatul pe bandă, mersul pe bicicletă, mișcarea, în general, ajută la îmbunătățirea circulației și tonifierea întregii musculaturi a membrelor inferioare.

Un protocol de tratamente realizate cu ajutorul tehnologiei ce are la bază ultrasunete și radiofrecvență, precum BTL Exilis Ultra, și cu unde acustice poate completa eforturile pe care le facem, redând fermitatea pielii și îmbunătățind structura și elasticitatea acesteia. Cu ajutorul energiei cu unde acustice, BTL X-Wave stimulează sistemul vascular limfatic, reducând edemul și eliminând lipidele de la nivelul celulelor adipoase subcutanate, energia generată de undele acustice inițiind proliferarea celulelor fibroblaste care creează o structură nouă de colagen. Terapia cu unde electroacustice reduce aspectul de „coajă de portocală” al pielii, simultan cu regenerarea fermității pielii și îmbunătățirea aspectului acesteia.

Rezultatele rapide vin dintr-o abordare holistică și pot fi susținute pe termen lung, integrate într-un nou stil de viață cu adevărat echilibrat.

Antrenament de tonifiere

  • Îndreptări (3 seturi a câte 10-20 repetări)
  • Flotări (3 seturi a câte 30 repetări)
  • Ramat (3 seturi a câte 10-20 repetări)
  • Tracțiuni (3 seturi a câte 30 repetări)
  • Fandări înapoi (3 seturi a câte 50 repetări)
  • „Aruncarea„ greutăților kettlebell
    (3 seturi a câte 10-20 repetări)
  • Genuflexiuni cu ganterele (3 seturi a câte 10-15 repetări)
  • Presă pentru picioare (3 seturi a câte 10-15 repetări)
  • Fandări la banca de fitness (3 seturi a câte 8-12 repetări)
  • Podul cu greutate (3 seturi a câte 10 repetări)
  • Răsuciri rusești cu greutate
    (2 seturi a câte 10-20 repetări)
  • Plank lateral cu extensie la cablu
    (3 seturi a câte 10 repetări)
  • Mountain climber
    (3 seturi a câte 10-20 repetări)

 

Antrenamente cardio

  • Programe de aerobic
  • Bicicletă
    (staționară sau normală)
  • Înot
  • Squash
  • Alergat
    (pe bandă sau pistă de alergare)
  • Aparatul Eliptic
  • Mers alert

 

Program de exerciții rapide pentru tonifiere și slăbire 3 zile pe săptămână

  • Luni: antrenament de tonifiere
  • Marți: odihnă
  • Miercuri: cardio
  • Joi: odihnă
  • Vineri: antrenament de tonifiere
  • Sâmbătă: odihnă
  • Duminică: odihnă

 

Program de exerciții rapide pentru tonifiere și slăbire 6 zile pe săptămână

  • Luni: antrenament de tonifiere
  • Marți: cardio
  • Miercuri: antrenament de tonifiere
  • Joi: cardio
  • Vineri: antrenament de tonifiere
  • Sâmbătă: cardio
  • Duminică: odihnă

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii