FacebookTwitterLinkedIn

Indiferent dacă te numeri printre împătimiții modei sau dacă privești hainele ca pe obiecte pur practice cu siguranță ai auzit de GUCCI, un brand uriaș cu o istorie cel puțin fascinantă. Povestea extrem de interesantă a gigantului italian care a dominat industria fashion marchează suișuri și coborâșuri și reprezintă un model de business demn de urmat de către  viitorii antreprenori. 

Chiar dacă în garderoba ta se regăsesc sau nu accesorii, haine sau încălțăminte GUCCI te invităm să te descoperi istoria acestui brand de lux. 

Valizele de călătorie – sursa de inspirație a celebrului designer 

Născut pe 26 martie 1881, Guccio Gucci era portar la hotelul Savoy din Londra atunci când s-a îndrăgostit prima dată de valizele pline de farmec care accesorizau ținutele oaspeților pe care îi întâmpina. Acestea au reprezentat, se pare, muza sa astfel că acesta s-a întors în orașul natal, Florența, având în minte să își deschidă propriul atelier de creație de genți. Însă, pentru a obține succesul răsunător de care se bucură astăzi, Guccio a lucrat mai întâi pentru Franzi, un brand de poșete și genți de călătorie. Ani mai târziu, mai precis în 1921, Gucci a inaugurat propriul magazin din piele omonim chiar în orașul în care s-a născut. 

Începuturile brandului GUCCI

Inițial, principala activitate a afacerii sale consta în fabricarea de șei și alte accesorii pentru călăreți,  pe care Gucci le confecționa din cele mai bune tipuri de piele. Proiectele sale au continuat să câștige popularitate pe măsură ce s-a extins și mai mult în lumea accesoriilor pe care aristocrații englezi pur și simplu le adorau. Chiar și astăzi, această notă ecvestră poate fi sesizată și astăzi în creațiile care poartă semnătura Gucci –  de exemplu, elementele decorative care amintesc de biții de echitație. 

Bamboo Bag, un produs iconic născut dintr-o nevoie 

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, din cauza deficitului de mărfuri străine, Gucci se vede nevoit să experimenteze și alte tipuri de materiale. Așa a fost creată și geanta Bamboo Bag, un articol iconic pentru colecțiile sale și care se remarca prin mânerul lustruit din bambus. 

Marketingul brandului Gucci – un efort ”de familie”

Gucci a avut trei fii pe care i-a responsabilizat implicându-i în promovarea  companiei. Din 1938, Aldo, Vasco și Rudolf au fost însărcinați cu extinderea prezenței mărcii. Cu ajutorul lor, în același an, Guccio Gucci deschide primul său magazin cu vânzare cu amănuntul pe Via Condotti, în Roma, locație care îi asigură rapid notorietatea grație produselor de foarte bună calitate lucrate de către meșteșugari pricepuți. Aici, clienții puteau regăsi  o varietate de mănuși, curele și pantofi, genți și geamantane, toate realizate din piele de calitate superioară și cu un design deosebit.

În final, Gucci și-a introdus produsele în showroom-urile pe care le-a deschis în Milano, capitala modei.

Succesul mărcii GUCCI, un omagiu adus lui Guccio 

În 1953, la doar două săptămâni după deschiderea primului său magazin din New York, Guccio a murit. Și touși, ca un omagiu adus lui, brandul căreia i-a dat naștere a continuat să înflorească. Introducerea acestei mărci pe piața din SUA a fost îmbrățișată de către consumatorii americani. Deceniul care a urmat a fost o epocă de aur pentru Gucci, datorită starurilor care au început să-i poarte cu mândrie creațiile.