Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Scorul publicității în meciul Chelsea – Steaua (Pro TV)

chelsea-steaua.jpg
Returul din optimile Europa League, Chelsea – Steaua, difuzat pe Pro TV, a avut mai multă publicitate decât partida tur. Reclamele difuzate în transmisiunea de pe Stamford Bridge au strâns în total 677,1 puncte de audiență pe targetul comercial, cu 7,2% mai mult decât în prima partidă. Cei mai mari consumatori de publicitate au fost Vodafone (77,2 GRP’30), Cosmote (60,4) și Orange (50,7).

În programul transmis de Pro TV, 29 de clienți publicitari au comandat reclame (în tur au fost 26). Acestea au obținut în total 677,1 puncte de audiență pe targetul comercial (18 – 49 de ani, urban). În tur, volumul de audiență a fost de 631,1 GRP’30. Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Point) clienții publicitari cumpără spații de publicitate la televiziuni.

În timpul meciului, au fost 13 inserții (logo spot), care au apărut odată cu afișarea rezultatului meciului: șapte pe Cosmote și șase pentru Vodafone. Vodafone a mai comandat un spot clasic (primul în pauza meciului), care au avut o audiență de 30,3 GRP’30 și un clip cu o ofertă de preț (primul la sfârșitul meciului), cu 14,4 GRP’30.

În afara inserțiilor, Cosmote a mai beneficiat de un spot cu o ofertă de preț (22,3 GRP’30).

Orange a comandat trei spoturi încadrate la categoria „ofertă de preț”, care au realizat în total 50,7 GRP’30 pe targetul commercial.

În fapt, cei trei competitori de pe piața telecom au adunat cele mai mari volume de audiență în această partidă: Vodafone (77,2 GRP’30), Cosmote (60,4) și Orange (50,7).

Alți clienți publicitari ale căror reclame au obținut audiențe mari: Mercedes Benz (36,1 GRP’30), Pokerstars (32,1), Pepsi (32), Heineken (31,6), Bergenbier (30,6), Bet Arena Cafe (28,9) și Romtelecom (28,8).

Marele absent din calupurile publicitare ale partidei retur a fost Procter&Gamble care, în tur, avusese cea de-a treia audiență în topul advertiserilor. Dar din ambele partide a lipsit un jucător important al publicității: Coca-Cola.

Categoriile de produse și servicii interesate de promovare în acest meci au fost: telecomunicații (4 companii), automobile (5), bere (3), pariuri sportive (2), bănci (2), retail (3) și restul companii din domeniul „fast-moving consumer goods” (FMCG).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii