Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

SmallBusiness |
|

Şcoala unde copiii fac bani

IMG_0832.jpg
Şcoala creată de Liviu Lepădatu, fondatorul IT&C Tornado Sistems, pentru a-i da o ocupaţie fiicei sale, „riscă” să creeze viitori antreprenori şi profesionişti de succes, indiferent de domeniu. Copiii care o urmează ştiu de ce apa e mai scumpă într-un magazin decât la chioşc, recunosc un loc fără vad comercial şi iau decizii de business în mod raţional.

Vârsta ideală pentru a învăţa baza antreprenoriatului? Între 7 şi 12 ani. „Atunci copiii sunt încă sub influenţa părinţilor şi se află în momentul cel mai propice pentru a învăţa orice. După 13 ani, modelele  sunt altele, iar curba învăţării e descendentă”, explică Liviu Lepădatu. El a experimentat, de altfel, teoria pe cont propriu: la 6-7 ani vindea desenele create de fratele său, iar la 8 ani învăţa singur electronica, pentru a face o discotecă.  La Ken Academy (Kids Entrepreneurs) copiii încep prin a reface drumul unui produs, prin vizite în fabrică, la reţelele de distribuţie şi, în cele din urmă, în magazine. 

La Ken Academy (Kids Entrepreneurs) copiii încep prin a reface drumul unui produs, prin vizite în fabrică, la reţelele de distribuţie şi, în cele din urmă, în magazine. „Drumul pixului” sau al sucului sunt aşadar printre primele lecţii învăţate, urmate apoi de micro-afaceri. Copiii din prima serie au vândut deja  sucuri şi prăjituri în parc, trecând prin „producţie”, „distribuţie” şi acţiuni de marketare, unde au învăţat indirect cei 4 P (produs, preţ, promovare, plasare). Învăţarea prin experienţă e modelul aplicat de Ken Academy, care îşi propune să îşi crească „elevii” de la stadiul de  „rădăcină”, la cel de „vlăstar”, „pom cu flori” şi „pom cu fructe”, după cum sunt numite nivelurile de învăţare.

Efectele acestui tip de curs pot fi neaşteptate: copiii scapă de timiditate, învaţă să fie corecţi, devin mai curioşi. „Fetiţa mea, de pildă, care are toate defectele unui antreprenor („lacomă“ şi nu suportă autoritatea), a învăţat să îşi aleagă mai bine partenerii de joacă şi prietenii” , susţine Liviu.

Click aici pentru a vedea ce conţine numărul special Forbes Romania Back To School 

Părinţii care şi-au trimis copiii la această şcoală sunt atât antreprenori, cât şi oameni din corporaţii sau consultanţi. Dragoş Petrescu, de pildă, proprietarul City Grill, spune că, de la începutul cursurilor (care durează până la doi ani), a observat la cei doi copii ai săi o atenţie mai mare la preţuri, precum şi o mai mare îndrăzneală, care ar putea fi „confundată” cu „tehnici de vânzare”.

Dar o şcoală de acest fel poate fi un bun început mai ales pentru ca părinţii să înţeleagă în ce direcţie vor să meargă cei mici şi dacă asta coincide cu ce li se potriveşte. Şcoala va propune părinţilor şi teste de personalitate pentru copii, teste care ar fi utile şi în formarea echipelor. Cum două treimi dintr-o afacere se petrec în „spatele uşilor” şi sunt creaţia specialiştilor, nu a „vânzătorului”, un introvertit poate avea şanse mai mari să fie un bun antreprenor. Nici Bill Gates nu părea la început să aibă stofă de antreprenor.

Deocamdată, pentru fondatorul Ken Academy, succesul cursului pentru fiica sa ar însemna ca ea să îşi poată plăti singură studiile (copiii împart banii câştigaţi în urma micro-afacerilor). Altfel spus, joaca e joacă, dar aici „we play business”.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii