Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

A scăzut audiența pe piața TV în prime-time

În perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie 2015, audiența la nivel național în prime-time pe piața TV a scăzut cu 322.000 de telespectatori, în timp ce ratingul mediu în urban a suferit pierderi de 220.000 de persoane comparativ cu același interval al anului trecut.
televiziune

La nivel național, ratingul mediu pentru cele 61 de televiziuni cuprinse în sistemul de măsurare național a fost de 7.803.000 telespectatori pe minut, în prime – time (orele 19:00 – 24:00), în intervalul 1 ianuarie – 19 noiembrie, cu 322.000 de persoane mai mic decât în aceeași perioadă a anului 2014.

La nivel urban, audiența medie pe piața TV, în prime-time, a fost de 4.329.000 telespectatori pe minut, în scădere cu 220.000 de orășeni față de 1 ianuarie – 19 noiembrie 2014.

Pierdere majore de audiență pentru Pro TV

Pe național, în perioada analizată, Pro TV a avut în prime-time o medie de 1.351.000 de telespectatori pe minut (7,2% rating), în scădere cu 105.000 persoane față de 2014. Este cea mai mare pierdere de audiență de pe piața TV.

Antena 1 a înregistrat o medie de 852.000 de persoane pe minut (4,6% rating), cu 59.000 de telespectatori mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Kanal D este a treia televiziune în sondajele naționale de audiență, cu o medie de 836.000 de persoane pe minut (4,5% rating). Spre deosebire de cei doi concurenți, Pro TV și Antena 1, Kanal D a reușit o creștere fulminantă de 116.000 de persoane în prime-time. Este cea mai mai majorare de audiență de pe piața TV.

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență la nivel național comparativ cu aleși interval din 2014: Antena 3 (59.000 de persoane), Național TV (55.000), TVR 1 (-69.000), Prima TV (-86.000), B1 TV (-36.000), TVR 2 (-33.000) și Realitatea TV (-39.000). Se constată pierderile mari suferite de Prima TV și TVR 1.

Alte televiziuni care au câștigat audiență în 2015 (cu excepția Kanal D): România TV (50.000), Acasă TV (44.000), Antena Stars (10.000) și Cartoon Network (11.000).

Orășenii părăsesc televiziunile

La nivel urban, în prime-time,Pro TV a avut o audiență medie de 727.000 telespectatori pe minut, în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie a.c., în scădere cu 49.000 de orășeni față de 2014.

La rândul său, Antena 1 a pierdut 56.000 de persoane, ajungând la o audiență medie de 487.000 de orășeni pe minut în prime-time.

Kanal D a înregistrat o medie 424.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 58.000 de persoane.

Alte televiziuni cu pierderi în urban: Antena 3 (-48.000), Național TV (-29.000), TVR 1 (-53.000), Prima TV (-41.000), B1 TV (-23.000), TVR 2 (-20.000), Realitatea TV (14.000).

România TV a câștigat în urban circa 31.000 de persoane față de 2014, în timp ce Acasă TV a câștigat 33.000.

Se observă că atât în urban, cât și pe național, audiențele marilor televiziuni au scăzut (cu excepția Kanal D), România TV și-a consolidat a doua poziție pe nișa televiziunilor de știri, iar Acasă TV este liderul autoritar pe nișa programelor pentru femei.

CITEȘTE: MEDIA ȘI „THE NEW COMMUNICATION ERA”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii