La nivel național, ratingul mediu pentru cele 61 de televiziuni cuprinse în sistemul de măsurare național a fost de 7.803.000 telespectatori pe minut, în prime – time (orele 19:00 – 24:00), în intervalul 1 ianuarie – 19 noiembrie, cu 322.000 de persoane mai mic decât în aceeași perioadă a anului 2014.
La nivel urban, audiența medie pe piața TV, în prime-time, a fost de 4.329.000 telespectatori pe minut, în scădere cu 220.000 de orășeni față de 1 ianuarie – 19 noiembrie 2014.
Pierdere majore de audiență pentru Pro TV
Pe național, în perioada analizată, Pro TV a avut în prime-time o medie de 1.351.000 de telespectatori pe minut (7,2% rating), în scădere cu 105.000 persoane față de 2014. Este cea mai mare pierdere de audiență de pe piața TV.
Antena 1 a înregistrat o medie de 852.000 de persoane pe minut (4,6% rating), cu 59.000 de telespectatori mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Kanal D este a treia televiziune în sondajele naționale de audiență, cu o medie de 836.000 de persoane pe minut (4,5% rating). Spre deosebire de cei doi concurenți, Pro TV și Antena 1, Kanal D a reușit o creștere fulminantă de 116.000 de persoane în prime-time. Este cea mai mai majorare de audiență de pe piața TV.
Televiziuni care au suferit pierderi de audiență la nivel național comparativ cu aleși interval din 2014: Antena 3 (–59.000 de persoane), Național TV (–55.000), TVR 1 (-69.000), Prima TV (-86.000), B1 TV (-36.000), TVR 2 (-33.000) și Realitatea TV (-39.000). Se constată pierderile mari suferite de Prima TV și TVR 1.
Alte televiziuni care au câștigat audiență în 2015 (cu excepția Kanal D): România TV (50.000), Acasă TV (44.000), Antena Stars (10.000) și Cartoon Network (11.000).
Orășenii părăsesc televiziunile
La nivel urban, în prime-time,Pro TV a avut o audiență medie de 727.000 telespectatori pe minut, în perioada 1 ianuarie – 19 noiembrie a.c., în scădere cu 49.000 de orășeni față de 2014.
La rândul său, Antena 1 a pierdut 56.000 de persoane, ajungând la o audiență medie de 487.000 de orășeni pe minut în prime-time.
Kanal D a înregistrat o medie 424.000 de telespectatori pe minut, în creștere cu 58.000 de persoane.
Alte televiziuni cu pierderi în urban: Antena 3 (-48.000), Național TV (-29.000), TVR 1 (-53.000), Prima TV (-41.000), B1 TV (-23.000), TVR 2 (-20.000), Realitatea TV (–14.000).
România TV a câștigat în urban circa 31.000 de persoane față de 2014, în timp ce Acasă TV a câștigat 33.000.
Se observă că atât în urban, cât și pe național, audiențele marilor televiziuni au scăzut (cu excepția Kanal D), România TV și-a consolidat a doua poziție pe nișa televiziunilor de știri, iar Acasă TV este liderul autoritar pe nișa programelor pentru femei.