Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Opinii |
|

SCÂRRRRRȚȚȚ…

În urmă cu vreo 15 ani, în cadrul unei cercetări de marketing pentru o companie de produse alimentare, un grup de profesioniști mergeau din casă în casă și petreceau un timp cu gospodinele pentru a le vedea în mediul lor obișnuit („in home visits”).
Lorand_Balint.JPG

Trei români și un expat mergeau și povesteau cu femeile și apoi chiar asistau în timp ce acestea găteau în bucătărie diferite mâncăruri.

Într-una dintre aceste vizite, în timp ce urmăreau o femeie foarte OK și deschisă la lucruri noi, apare un moment în care femeia trebuie să deschidă o conservă. Foarte natural, pune mâna pe un ditamai cuțitul de bucătărie după care, muncitorește, înfige cuțitul în conservă făcând o gaură în margine. Apoi, cu mișcări hotărâte și cu zgomotul aferent, taie bucată cu bucată capacul conservei.

Reacția românilor care au asistat la această scenă a fost instantanee: „O, nu, Doamne, ce face?! Horror! De ce nu folosește oare un desfăcător de conserve care se găsește în magazine??!!? Ce empiric!” – aproape că s-au chircit de rușine pentru femeia respectivă.

Străinul și-a notat simplu în caiet: „De verificat dacă este un comportament răspândit și care ar fi atitudinea dacă am face o promoție prin care să dăm cadou desfăcătoare de conserve. Femeile le-ar folosi?”

Pentru că, nu-i așa, în anii aceia mulți marketeri români făceau greșeala să-i judece pe consumatori în loc să-i înțeleagă pur și simplu. Ba chiar le era rușine cu astfel de consumatori și nici nu se gândeau să se coboare la nivelul lor.

Oare acum s-o fi schimbat foarte mult situația de atunci?

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii