Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Scandalul Volkswagen, o amenințare mai mare pentru economia Germaniei decât criza elenă a datoriilor

Scandalul Volkswagen a zguduit mediul de afaceri și scena politică din Germania, iar analiștii avertizează că această criză a producătorului auto se poate transforma în cea mai mare amenințare pentru principala economie din Europa, anunță Reuters.

Volkswagen este cel mai mare producător auto al Germaniei și unul din cei mai mari angajatori ai țării, cu peste 270.000 de locuri de muncă în țara natală și cu un număr și mai mare de angajați care lucrează în cadrul frunizorilor săi de componente.

În urma scandalului, directorul general VW, Marin Winterkorn, și-a dat demisia miercuri, iar economiștii evaluează impactul asupre unei economii extrem de solide, cel puțin până acum.

„Dintr-o dată, Volkswagen a devenit un risc mai mare pentru economia Germaniei decât criza greacă a datoriilor”, a declarat economistul-sef al ING, Carsten Brzeski, pentru Reuters. „Dacă vânzările Volkswagen s-ar prăbuși în America de Nord în următoarele luni, nu ar afecta doar compania, ci și întreaga economie a Germaniei”, a mai adăugat el.

Anul trecut, VW a vândut aproape 600.000 de mașini în SUA, circa 6% din vânzările sale globale de 9,5 milioane de unități.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SCANDALUL VOLKSWAGEN

Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a anunțat că producătorul auto riscă penalități de 18 miliarde de dolari, mai mult decât întregul profit operațional de anul trecut. Deși o asemenea amendă ar putea fi acoperită de cei 24 miliarde de dolari din rezerva cash a companiei, în urma acestui scandal au apărut îngrijorări mari privind reducerile de personal.

La momentul actual, îngrijorarea Guvernului german este că și alți producători de mașini cum ar fi Daimler sau BMW ar putrea avea de suferit din cauza dezastrului VW. Guvernul a declarat miercuri că industria auto rămâne un „pilon important” pentru economie în ciuda crizei tot mai acute din jurul VW.

„Este o industrie extrem de inovativa și are foarte mult succes, include numeroase locuri de muncă”, a declarat un reprezentat al Ministerului Economiei.

Totuli, analiștii avertizează că tocmai această dependență de sectorul auto ar putea deveni o amenințare pentru o economie prognozată să crească cu 1,8% anul acesta.

MARTIN WINTERKORN, DIRECTORUL GENERAL AL GRUPULUI VOLKSWAGEN, A DEMISIONAT

„Dacă vânzarea automobilelor ar scădea, furnizorii ar putea fi afectați și, împreună cu ei, întreaga economie”, a explicat expertul din domeniu Martin Gornig, din cadrul think-tank-ului din DIW.

În 2014, aproximativ 775.000 de persoane au lucrat în Germania pentru sectorul auto, aproape 2% din întreaga forță de muncă.

În plus, vehiculele și componentele auto reprezintă cele mai de succes produse de export pentru Germania – în 2014, sectorul a vândut bunuri de peste 225 miliarde de dolari către clienții din întreaga lume, adică aproape o cincime din totalul exporturilor germane.

VEZI CINE A DECLANȘAT SCANDALUL VOLKSWAGEN

„Acesta e motivul pentru care scandalul nu este un fleac. Economia Germaniei a fost lovită puternic”, a declarat Michael Huelter, șef al unui institutului economic din Germania.

Deși a sfidat criza datoriilor din zona euro și încetinirea economică din China, economia Germaniei se confruntă cu cea mai mare amenințare din ultima vreme, și nu din cauza unui factor extern, ci din cauza unei companii germane.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii