Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Scădere drastică a bugetelor de publicitate în presa tipărită locală

shutterstock_123429229.jpg
Volumu brut de publicitate investit în presa tipărită locală, în primele patru luni ale acestui an, este cu 25% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut, potrivit monitorizărilor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). Cei mai mari investitori publicitari în printul local sunt companiile din domeniul imobiliar.

Cele 41 de publicații, aflate în studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de BRAT, au atras un buget brut de 7.514.805 euro (calculat la rate card). Volumul este mai mic cu 25% față de cel din 2012, când în monitorizarea BRAT se aflau 60 de titluri.

Chiar dacă numărul publicațiilor locale este mai mic cu 19 titluri față de 2012, bugetul de publicitate atras anul acesta arată criza majoră pe care o traversează presa locală. Mai trebuie precizat și faptul că cele 41 de titluri locale au publicat un număr apropiat de machete publicitare față de cel de anul trecut: 19.184 (scădere de doar 5,7%). Așadar, pentru același număr de machete publicitare s-a obținut un buget total mai mic cu 25% față de primele patru luni din 2012.

Cele mai active categorii de produse și servicii care au investit în presa tipărită din provincie au fost companiile imobiliare și lanțurile de magazine și supermarketuri. Astfel, volumul brut de publicitate consumat de imobiliare s-a ridicat la 811.452 euro (rate card), reprezentând 483 de machete publicitare. Magazinele și supermaketurile au comandat 677 de inserți în valoare brută de 569.744 euro (rate card).

Serviciile medicale au investit 364.148 euro (rate card) pentru 1.834 de inserții, iar agențiile de stat și casele de licitații au avut un buget total de 359.525 de euro (rate card) pentru 1.489 de machete.

Firmele care au investit cel mai mult în publicitatea din presa locală au fost: Rin Group, proprietatea fraților Robert și Ionuț Negoiță care dețin ziarul „Ring”, Impact Vaslui, Vila Poesis și Baneasa Developments.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii