FacebookTwitterLinkedIn

Evenimentul, care a avut loc pe data de 30 noiembrie a reunit peste 40 de jurnaliști, experți internaționali, importatori și autorități care au degustat, în premieră, 6 vinuri românești, realizate din 5 soiuri autohtone, dintre care unele cultivate exclusiv în România.

Printre vinurile românești degustate la New York se numără și vinul spumant Rhein Extra Magnifique Brut, Hyperion Fetească Neagră și Hyperion Rosé ale producătorului The Iconic Estate, La Sapata – Băbească Neagră, Avincis Olt de Vie – Negru de Drăgășani și Domeniile Averești – Busuioacă de Bohotin.

„România este cu adevărat o comoară ascunsă atunci când vine vorba de vin, iar soiurile de mare valoare cultivate pe solurile românești sunt prea puțin cunoscute de iubitorii de vin din întreaga lume. Sunt extrem de mândră să fiu parte din acest program inedit, care face cinste României, și entuziasmată să introduc experții internaționali în povestea spectaculoasă a vinului românesc, în ajunul Zilei Naționale”, declară Marinela Ardelean, ambasadorul programului Deschidem Vinul Românesc.

Acțiunea a avut și o componentă de promovare outdoor prin intermediul unor mesaje specifice pe panourile din Times Square ce promovează vinul românesc.

„Vinurile românești merită aceeași recunoaștere ca alte vinuri reputate. Iar producătorii români merită o piață de desfacere generoasă, atât în țară, cât și în alte țări, pe măsura calității vinurilor produse. Cu aceste gânduri am dezvoltat Deschidem Vinul Românesc, program strategic de susținere a producătorilor români de vin și de apropiere a consumatorilor de vinul românesc. Astfel, acțiunea noastră nu este izolată, ci face parte dintr-un lung șir de demersuri prin care ne propunem să transformăm vinul românesc într-un brand de țară, a adăugat și Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer Carrefour România.

Deschidem Vinul Românesc este un program național pe termen lung, dezvoltat de Carrefour România cu misiunea de a sprijini industria vinului românesc și de a pune România pe harta internațională a vinului. Experții în vin ai programului călătoresc în țară vizitând crame, de la cele cunoscute mărci, până la micile afaceri ale familiilor de producători locali, în căutare de noi vinuri pe care să le promoveze la nivel național. După ce aceștia degustă și selectează vinurile, consultanții programului sprijină vinificatorii în eforturile de branding, promovare și distribuție, pentru a pătrunde cu succes în retailul modern.

De la debutul din 2019, peste 200 de etichete s-au alăturat programului, unele noi în retail, unele vândute exclusiv în Carrefour la nivel național și unele premiate la concursuri internaționale de vinuri precum International Wine Contest Bucharest, Concours Mondial de Bruxelles, International Wine Challenge sau Decanter World Wine Awards.

România are o tradiție în viticultură și vinificație de mai bine de 6.000 de ani. Legenda spune că Feteasca Neagră este unul dintre primele soiuri domesticite de om și că ar fi fost cultivată și de daci, iar Tămâioasa Românească ar fi fost adusă de greci. Solul românesc hrănește soiuri rare de struguri și găzduiește astăzi sute de podgorii și crame, răspândite în 7 regiuni viticole, fiecare având propriile sale tradiții și arome unice. România este al 6-lea producător de vin din Europa și al 12-lea la nivel mondial, însă puțin cunoscut de iubitorii de vin din întreaga lume.