Cautare




, Staff

Media şi entertainment |
|

Șase trucuri pentru a stăpâni un conflict

Un conflict la locul de muncă reprezintă o adevărată provocare pentru oricine, mai ales pentru persoanele cărora nu le place să se certe, iar modul în care gestionăm conflictele arată gradul de încredere și respect pe care îl avem pentru colegi.
conflict shutterstock_447507073

Conflictul apare în momentul în care mizele sunt mari, emoțiile sunt puternice și opiniile diferă. Acele momente nu pot fi stăpânite decât cu ajutorul inteligenței emoționale.

Noi studii ale Universității din Columbia arată că modul în care gestionăm conflictele ne poate ajuta sau distruge carieră – cei care sunt prea agresivi nu vor performa la fel de bine, din cauza neînțelegerilor cu colegii, iar cei care sunt prea pasivi își îngreunează capacitatea de a-și atinge obiectivele profesionale.

Secretul pentru a face față unui conflict constă în asertivitate – capacitatea de a te face înțeles fără a-l agresa pe celălalt. Persoanele asertive sunt echilibrate, nici pasive, nici agresive.

Șase moduri pentru a face față unui conflict în mod asertiv:

1. Exprimă-te

Uneori este greu să îți aduni cuvintele când știi că ceea ce vei spune va isca un conflict, însă este important să îți spui părerea și să nu îți suprimi gândurile și sentimentele.

2. Folosește „și”, în loc de „dar”

Simpla înlocuire a cuvântului „dar” cu „și” transformă conflictul într-unul constructiv. De exemplu, atunci când îi spui colegului tău „Văd că vrei să aloci tot bugetul disponibil campaniei de marketing, dar cred că ne trebuie bani pentru a recruta o nouă persoană în departamentul nostru”, încearcă să folosești „și”. Diferența este subtilă, însă prima variantă minimizează valoarea ideii colegului tău, în timp ce a doua înseamnă că ești deschis pentru un dialog. Folosind „și” îl vei face pe cealalt să simtă că ești de partea lui, nu împotrivă.

3. Folosește structuri ipotetice

În loc să spui „Ideea noului tău produs nu va funcționa pentru că nu ai ținut cont de recomandările echipei de vânzări” poți spune „Cum crezi că va reuși echipa noastră de vânzări să vândă acest produs nou? ”. Când pui problema în mod ipotetic, îi dai celuilalt oportunitatea de a explica argumentul său, iar acest lucru arată că ești dispus să îl asculți.

4. Nu folosi fraze precum „Tu niciodată”/„Tu întotdeauna”

Folosirea unor astfel de fraze în timpul unui conflict determină oamenii să fie defensivi și pune capăt oricărei discuții. În schimb, spune-i celuilalt în mod clar ce anume te deranjează din acțiunile sale. Îi poți spune, de exemplu, o frază precum „Faci acest lucru destul de des încât să îl observ”.

5. Pune întrebări până când ajungi la adevărata problemă

Încearcă să înțelegi motivul pentru care un coleg se comportă într-un anumit fel. Întreabă-l de ce a ales să facă un anumit lucru, ce vrea să spună, de fapt. Pune întrebări până când ajungi la adevărata problemă.

6. Oferă soluții

Când pui la îndoială ideea cuiva, oferă și soluții, pentru a-i demonstra că ești dispus să lucrați împreună. Acest lucru întărește valoarea ideii colegului tău, chiar dacă nu este cea mai bună. Poți folosi fraze precum „Trebuie să ne dăm seama cum putem implementa ideea ta”. Fii dispus să lucrați împreună.

Traducere și adaptare Forbes.com

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii