FacebookTwitterLinkedIn

Este vorba despre o uzină din Franţa, dar şi cele din România şi Maroc, care nu vor mai fabrica autoturisme, timp de câteva zile, notează Radio România Actualități.

Criza cipurilor, care a afectat şi alte companii precum Fiat, Opel, Chrysler, Citroen, Ford, Toyota sau Volkswagen, a fost generată de cererile tot mai mari ale producătorilor de laptopuri şi telefoane mobile.

Situaţia prin care trece fabrica Dacia de la Mioveni (parte a grupului Renault) şi care afectează circa 8.000 de angajaţi a fost discutată de administraţie cu ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Raluca Turcan a declarat că va solicita Parlamentului amendarea legislaţiei care permite companiilor aflate în situaţii dificile să poată beneficia de subvenţionarea salariilor angajaţilor.

În acest sens, Ministerul Muncii propune ca programul de lucru să poată fi modificat justificat ori de câte ori situaţia o impune, iar reducerea timpului de lucru să poată ajunge chiar şi la 80%.