FacebookTwitterLinkedIn

Potrivit ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, compania se află într-o situaţie financiară foarte dificilă, anul trecut subvenţia de la bugetul de stat ajungând la 687 milioane de lei, transmite Agerpres.

“Metrorex, din păcate, este într-o situaţie financiară şi structurală de cheltuieli foarte dificilă. A ajuns subvenţia de la bugetul de stat pentru această companie, cred că acum 5-6 luni, undeva la 250 de milioane de lei. Anul trecut s-au plătit 687 de milioane de lei. Ca să faceţi o comparaţie de mărime, bugetul Ministerului Transporturilor, pe bani europeni, este undeva în zona a 6-7 miliarde, iar bugetul per ansamblu este de 14 miliarde. Deci, 10% sau mai mult din banii întregii ţări, care sunt pentru toată reţeaua, se duc către subvenţionarea metroului din Bucureşti, iar nevoile pentru anul 2021 sunt mai mari. S-au cerut chiar 1,1 miliarde de lei”, a spus Cătălin Drulă, la Digi 24.

Salariile personalului au fost majorate anul trecut cu 18% şi s-au angajat 1.300 de persoane, din care 900 pentru a deservi Magistrala 5 de metrou.

“Numai salariile sau cheltuielile salariale pe 2021 sunt mai mari cu 200 de milioane de lei ca în 2020, ca urmare a măsurilor luate anul trecut. A fost o creştere a Contractului Colectiv de Muncă, aprobată şi înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă, cu 18%. Deci, în vremuri de pandemie, în care călătoriile cu metroul s-au prăbuşit şi veniturile companiei s-au prăbuşit, acolo, cumva, conducerea şi reprezentantul partenerului social au decis că este o mişcare înţeleaptă această creştere de salarii”, a arătat Drulă.