Cautare




, Staff

Modă |
|

Saint Laurent părăsește calendarul internațional al modei

Saint Laurent a anunțat că părăsește calendarul internațional de fashion. Este o decizie care ar putea remodela industria după criza coronavirusului. Brandul francez nu își va mai prezenta colecțiile, de două ori pe an, așa cum se întâmpla până acum, scrie cotidianul Tha Guardian.  
saint-laurent

„Saint Laurent a decis să preia controlul și să-și creeze un calandar propriu”, se arată într-un comunicat de luni al companiei. Brandul „își va lansa următoarele colecții, conform unui plan actualizat în permanență și condus de creativitate.”

Nu se știe încă foarte clar e se va întâmpla exact. Într-un interviu acordat site-ului Women’s Wear Daily (WWD), directorul de creație al Saint Laurent, Anthony Vaccarello, și CEO-ul, Francesca Bellettini, au lăsat de înțeles că va mai exista o prezentare Saint Laurent în acest an  – chiar dacă nu într-o perioadă alocată săptămânii modei. De asemenea, Saint Laurent se va orienta către „formate care sunt mai intime și mai apropiate de cerințele clientului final.” Acest lucru ar putea include show-uri digitale, prezentări mai selecte pentru presă și pentru cumpărători și așa-numitele „trunk-shows”, evenimente care țin cont de normele de distanțare socială și în cadrul cărora brandurile își prezintă colecțiile unui număr restrâns de clienți de lux.

În această lună, directorul de creație al Balmain, Olivier Rousteing, directorul de creație al  Chloé, Natacha Ramsay-Levi, și CEO-ul Balenciaga, Cedric Charbit, au stat de vorbă cu jurnaliștii revistei Vogue despre viitorul show-urilor de modă și despre o potențială mutare către digital. Ramsay-Levi consideră că prezentările de modă, evenimente care strâng în jur de 600 de invitați într-o sală, sunt importante pentru ideea de comunitate și de emoție umană. Rousteing, un exponent al generației millenial, care are aproape șase milioane de următori pe Instagram, nu crede că digitalul este un mediu lipsit de emoție și de sensibiliate. „ u privesc digitalul drept o experiență prin care îți poți duce visele la nivelul următor.” Ambii au fost de acord că e nevoie de o abordare mai largă, însă tot ceea ce pot face acum este să mute moda din stradă pe ecrane.

Vaccarello și Bellettini, în interviul acordat site-ului WWD, au subliniat că decizia casei, luată pe fondul crizei COVID-19, reflectă o stare de spirit care bântuie lumea modei de ceva vreme. „Noi știm de câțiva ani că lucrurile trebuie să se schimbe”, a spus Vaccarello. „Acum este timpul. Nu există niciun motiv întemeiat pentru care să ne ghidăm după un calendar creat cu ani în urmă, când totul era complet diferit”, a mai adăugat Vaccarello.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii