Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

S-a născut un nou comportament de cumpărare: Xtreme Shoppers

Într-un context economic instabil și dominat de tehnologie, o nouă tipologie de cumpărător se naște la nivel global: Xtreme Shoppers.
XtremeShopper

Studiul GfK FutureBuy în România remarcă o creștere spectaculoasă a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai mulți astfel de cumpărători decât în 2013.

România depășește media regiunii CEE în ceea ce privește incidența acestui segment, cea mai mare prezență fiind înregistrată în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmată de SUA și America Latină.

Proactivi și în control, Xtreme Shoppers se folosesc de orice resurse, tehnologii sau informații au la dispoziție pentru a ajunge la cele mai bune oferte. De exemplu, înainte de a cumpăra un produs, 67% dintre aceștia folosesc internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre aceștia merg să vadă produsul în magazin, după care îl cumpără online sau de la alt retailer.

infografic GfK Future Buy_septembrie 2014Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie completă a acestui segment și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare.

Rolul pe care îl joacă online-ul în procesul de cumpărare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic – nu doar în rândul Xtreme Shoppers, ci pentru toți utilizatorii de Internet. Este un fenomen susținut, printre altele, și de avansul smartphone-urilor și al tabletelor în rândul populației – aproape 4 din 10 respondenți consideră telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumpărare.

Cu toate acestea, experiența anterioară cu retailerul, cu magazinul, sau cu marca sunt în continuare elemente dominante în procesul de cumpărare. Informațiile despre produs și recomandările vin în completarea experienței personale, ceea ce înseamnă că „atenția” brandurilor trebuie distribuită către toate elementele relevante pentru consumator în acest proces. Presiunea pe livrarea unei experiențe unitare la nivel de brand, indiferent de canal sau punct de interacțiune este din ce în ce mai mare, “omnichannel shopping” fiind un fenomen în plină expansiune.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii