Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

ForbesForward |
|

Ruxandra Mercea, CEO Transylvania College: „Rolul școlii este acela de a ghida elevul către cariera care i se potrivește”

Dacă în urmă cu 30 de ani, rolul sistemului educațional era să formeze pe bandă rulantă o clasă muncitoare competitivă, astăzi, tot mai mulți dascăli încearcă să-și pregătească elevii pentru carierele care îi definesc.
Ruxandra

Ruxandra Mercea, CEO Transylvania College, este unul dintre jucătorii din sistemul educațional local care se zbate să scoată în evidență cel mai important rol al școlii, și anume: acela de a-și ghida elevii, măcăr către prima lor carieră. Iar, primul pas către acest drum presărat cu provocările lăsate încă de vechiul sistem constă în conștientizarea de către tineri și familiile acestora, că noile generații vor schimba pe parcursul vieții mai multe joburi, în jur de aproximativ 3-5 cariere.

„Nu mai sunt vremurile de odinioară când eram ghidați doar spre o singură carieră. Rolul școlii de astăzi este de-ai ghida pe elevi pentru prima carieră, care trebuie să fie compatibilă cu ceea ce sunt ei, cu ceea ce-și doresc și nu ce vor mama, tata sau profesorii”, punctează Ruxandra Mercea, CEO Transylvania College, fondator Asociația Wellbeing Institute și fondator Spark Hybrid International School.

Potrivit acesteia, școala are datoria de a dezvolta în mod constant calități ce țin de adaptabilitate, pentru că adaptabilitatea reprezintă o condiție esențială pentru un parcurs eficient și cu o evoluție pozitivă nu doar în viața de zi cu zi a unui elev, ci și în cea de adult.

„85% din joburile care vor exista în 2030 nu au fost încă create, iar acesta este motivul întemeiat pentru care este important ca, încă de pe băncile școlii, tinerii să intre în contact direct cu antreprenorii și cu o parte din mediul de afaceri”, explică Ruxandra Mercea precizând că instituția la cârma căreia se află încurajează astfel de practici cu scopul de a motiva elevii să-și descopere profesia potrivită.

Astfel, în cadrul cursurilor clasice care se desfășoară la Transylvania College, timp de două săptămâni, elevii de liceu pleacă pentru a face practică într-un domeniu și o industrie alese de ei.  „În această perioadă de practică, elevii sunt implicați de antreprenori în diverse activități ale companiei, sunt, inclusiv, încurajați să ofere soluții, idei la unele provocările ridicate de managementul companiei”, susține CEO-ul Transylvania College.

Întrebată „care sunt vulnerabilitățile elevilor români în comparație cu cele ale celor europeni”, Ruxandra Mercea a menționat că sistemul educațional românesc se confruntă, paradoxal, în 2021 cu un fenomen foarte îngrijorător: din 10 elevi care intră în clasa I, numai 3 ajung să aibă diplomă de bacalaureat.

„În acest moment, vorbim despre faptul că 7 din această serie de 10 elevi se pierd pe parcursul ciclului școlar. Practic, tinerii români nu au șanse egale care să-i ajute să rămână în școală, să o poată continua și să o finalizeze”, explică Ruxandra Mercea, care a vrut totuși să conchidă acestă afirmație într-o notă pozitivă, enumerând punctele forte ale elevilor români, ca de exemplu, adaptabilitatea, flexibilitatea și o reziliență puternică cu privire la lucrurile cu care nu rezonează.

Conform ultimelor date publicate de Ministerul Educației, cea mai mare rată de abandon școlar se află la începutul și la finalul ciclului de învățământ, la clasele pregătitoare și a V-a, în ciclurile primar și gimnazial.

Cel mai intens fenomen de abandon școlar se regăsește în mediul rural, unde peste 23% dintre elevii intrați în școală în urmă cu 8 ani abandonaseră cursurile până la terminarea gimnaziului. Mai mult, abandonul școlar a crescut la toate nivelurile de învățământ, potrivit rapoartelor oficiale despre starea învățământului preuniversitar și universitar în anul 2019-2020.

În anul școlar 2018 – 2019, peste 35 de mii de elevi din ciclurile primar și gimnazial au abandonat școala.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii