Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Summer Plans 2021 |
|

Ruxandra Coc, Director Executiv Doripesco S.A: „Mă îngrijorează orizontul cu multe semne de întrebare despre valul 4 și incertitudinea în care ne aflăm”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
ruxandra coc

Vacanță pentru business

Business-ul Doripesco a luat naștere ca o afacere de familie, iar pe măsură ce activitatea s-a extins pe mai multe ramuri, echipa a crescut semnificativ, ajungând în prezent la 216 angajați. Cu toate acestea, suntem precum o familie extinsă și ne place să ne ajutăm și sprijinim reciproc, astfel încât să existe echilibru și armonie între viața profesională și cea personală a fiecărui angajat. În plus, ultimul an a fost unul dificil pentru toată lumea, în care am fost nevoiți să impunem schimbări radicale de strategie, să ne adaptăm unei situații complet noi și să ne depășim propriile limite. Astfel, fiecare dintre noi are libertatea de a se bucura de vacanță, pentru a se reîntoarce cu forțe proaspete și productivitate sporită.

 

Certitudini și predictibilitate

Deși vorbim despre un an atipic și cu multe necunoscute, pentru compania Doripesco primele 6 luni ale lui 2021 au adus o creștere cu aproape 11% față de prima jumătate a lui 2020. Cu toate acestea, cuvântul de ordine este optimism moderat. Una dintre cele mai mari satisfacții prezente o reprezintă redeschiderea sectorului HoReCa și posibilitatea de a ne întâmpina oaspeții în restaurantele Doripesco și de a organiza evenimente. Ne bucură să vedem responsabilitatea de care dau dovadă marea majoritate a clienților, iar respectarea, înțelegerea și asumarea regulilor de siguranță de către aceștia ne dau speranța că vom reveni treptat la o viață normală, iar anul 2020 va rămâne istorie. Astfel, Q4 încă se află sub semnul incertitudinilor, cu precădere pentru sectorul HoReCa. La capitolul elemente de predictibilitate se află comerțul online, care a prins avânt în ultimul an și cu siguranță își va menține acest trend, datorită avantajelor oferite: rapiditate, comoditate și eficiență.

 

Îngrijorări

Mă îngrijorează orizontul cu multe semne de întrebare despre valul 4 și incertitudinea în care ne aflăm. Sunt o persoană care gândește pozitiv și din această cauză am ales să cred că nu există valul 3, dar realitatea mi-a dovedit contrariul și mi-am pierdut tatăl. De atunci, am rămas cu o teamă. Am înțeles mai mult decât oricând că este important să ne bucurăm de tot ceea ce avem și să încercăm să facem din fiecare zi „O ZI   MAI  BUNĂ”, deoarece așa cum spune Murphy „mâine poate să fie mai rău”. Deși îmi iubesc foarte mult  familia, Brașovul și țara, mă îngrijorează ritmul încetinit al dezvoltării și progresului României, precum și al schimbării de mentalitate.

 

 Planuri de business

Din anul 2018 și până în prezent, Doripesco s-a aflat pe un trend ascendent, evoluție confirmată și de premiile obținute în cadrul Galei Topul Național al Firmelor – eveniment organizat de către Camera de Comerț și Industrie a României, compania fiind premiată cu locul I pentru trei ani consecutivi la categoria Agricultură, Slivicultură și Pescuit. În Doripesco am învățat o lecție importantă: anticiparea schimbării înainte ca aceasta să se producă. Extinderea activității grupului Doripesco ce s-a realizat pe parcursul ultimilor ani și pe mai multe domenii de activitate (piscicultură și acvacultură, industria alimentară (secția de procesare pește), HoReCa, activități de recreere: pescuit sportiv, birdwatching, vânătoare, photo hunting; construcții) ne-a demonstrat în 2020, că a fost o decizie de management optimă și totodată salvatoare, având în vedere contextul pandemic și prăbușirea industriei HoReCa de la nivel național.

Un alt proiect pe care ne dorim să îl dezvoltăm în viitorul apropiat se referă la extinderea restaurantelor Doripesco, sub formă de franciză. Avem un istoric semnificativ în domeniul turismului, iar succesul celor patru locații din județul Brașov ne dau speranța că le vom putea oferi clienților posibilitatea de a se bucura de preparatele Doripesco oriunde în țară.

 

Vacanță în țară sau în străinătate

Sunt o persoană iubitoare de călătorii și îmi iau energia din acestea, indiferent de locul în care se desfășoară, dacă sunt alături de persoane dragi mie. Din acest motiv, pentru mine nu este important unde îmi petrec vacanța și mai importante sunt persoanele cu care plec în vacanță. Îmi place să descopăr oameni și locuri noi, culturi diverse, mentalități noi și să fac experimente culinare. Pandemia și-a spus cuvântul și asupra acestui capitol al vieții mele, iar din acest motiv la sfârșitul lunii mai am simțit nevoia de o pauză și am ales o destinație externă, dar destul de aproape de România, care m-a ajutat să-mi recâștig energia pozitivă.

În business-ul Doripesco, vara este extrem de aglomerată (accentul este pus pe partea de HoReCa și turism: pescuit sportiv, birdwaching, evenimente), iar din acest motiv nu îmi permit plecări pe perioade lungi. Astfel, îmi voi mai planifica o mini vacanță într-o destinație internă și sper ca în iarnă să reușesc să îmi organizez un sejur pe o perioadă mai lungă de timp.

 

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii