Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Roxana Ştirbu, (Fondator Guilty Pleasure), Cristian Dinu, (Owner Clandestin Beer), Adriana Olaru, (Owner Lulu’s Cake), Corina Zlătaru, (Co-owner Fotolii Puf) și Teodora Popa (Owner Little Handy) au povestit cum au schimbat ei rolul din angajat în angajator în cadrul emisiunii reINVENTAREA României

În cadrul unei noi ediții marca Forbes România, reINVENTAREA României Roxana Ştirbu, Fondator Guilty Pleasure, Cristian Dinu, Owner Clandestin Beer, Adriana Olaru, Owner Lulu's Cake, Corina Zlătaru, Co-owner Fotolii Puf și Teodora Popa, Owner Little Handy și-au împărtășit experiențele trăite pe întreg parcursul procesului de schimbare a statutului profesional: de la corporatiști la antreprenori.
 aboneaza-te
shutterstock_258097682

Adriana Olariu, ownerul Lulu’s Cake este un fost corporatist care ne-a povestit cum „s-a metamorfozat” dintr-un angajat a unor corporații într-un antreprenor ce activează acum în industria dulciurilor de pe piața autohtonă. „În cadrul ședințelor la care participam apărea repetitiv o dilemă: ce le servim vizitatorilor noștri străini – croissanturi sau foietajuri? Și la un moment dat, m-am tot gândit de ce să nu-i întâmpinăm cu gustări autentice, cu dulciurile de odinioare, tradiționale cu care am crescut. Cu dulciurile autentice realizate din ingrediente simple, dar acel gust de neuitat”, a povestit Adriana Olaru, Owner Lulu’s Cake în cadrul emisiunii reINVENTAREA României.

Așa s-a ajuns ca în mai 2014 să se pună bazele afacerii Lulu’s Cake, un business cu laborator propriu care reproducea rețetele prăjiturilor de casă făcute odinioară. Afacerea a fost „pusă pe picioare” prin intermediul programului Start-Up Nation.

„Finanțarea primită prin intermediul programului ne-a dat curajul să punem în practică acest vis. Iar faptul că am lucrat înainte de a deveni antreprenor în corporații m-a ajutat foarte mult. Am înțeles că e foarte important să activezi după un plan, după o strategie, pentru că altfel nu poți funcționa”, a explicat Adriana Olariu, care a punctat faptul că cel mai important pion pentru ca un business să se dezvolte sănătos este echipa. În opinia Adrianei Olariu, o echipă bună oferă valoare afacerii.

În cadrul aceleiași emisiuni, prin experiența împărtășită, Corina Zlătaru, Co-owner Fotolii Puf, a subliniat ideea conform căreia spiritul antreprenorial te îndeamnă să iei decizii destul de dificile, mai ales la început de drum: „noi ne-am vândut casa ca să putem pune pe picioare business-ul. Cheia succesului: trebuie să ai încredere în produsul tău și să ai răbdare”.

Corina Zlătaru a punctat că în antreprenoriat este foarte important pozitivismul. Aceasta își amintește că drumul începutului (2004) nu a fost presărat cu provocări și probleme, ba dimpotrivă, nu a întâmpinat nicio problemă cu hipermarketurile care i-au primit produsele cu brațele deschise, au fost multe uși deschise și zâmbete. Mai mult, Corina Zlătaru are și un raționament-motivațional pentru toți cei care și-ar dori să devină antreprenori, dar nu au curajul să facă primul pas: „dacă nu-ți urmezi visul propriu sau, mai bine zis, nu lucrezi pentru visul tău, vei lucra pentru visul altuia”.

Situația stă puțin diferit în ceea ce-l privește pe Cristian Dinu, Owner Clandestin Beer. Acesta, de dimineața și până seara, joacă rolul angajatului, iar în timpul său liber, pe cel al antreprenorului din industria berii artizanale: „ după orele de serviciu fac livrări, mai fac și bere. Așa cum pentru unii relaxarea înseamnă să se plimbe cu bicicleta, să se plimbe la mare, la munte, pentru mine momentul de detașare înseamnă să lucrez la fabrica mea”.

În opinia lui Cristian Dinu, ingredientele unui antreprenoriat de succes sunt reprezentate de către tenacitate și insistență. Acesta consideră că este benefic să-ți construiești business-ul după o rețetă probată de alții, însă cu o condiție: să fie îmbunătățită constant. În acest moment, Cristian Dinu are un coleg care lucrează la fabrică, iar el recunoaște mulțumit că i se alătură după serviciu.  

Roxana Știrbu, fondator Guilty Pleasure este de părere că „perseverența și răbdarea sunt calitățile antreprenorului de succes”, un inginer diplomat ce ascundea în sine pasiunea unui ciocolatier. Povestea business-ului său a luat naștere în urmă cu 20 de ani, iar ideea de a pune pe roate o afacere dulce i-a venit atunci când s-a așteptat cel mai puțin: în urma unor cursuri de NLP.

„Sunt antreprenor de la douăzeci de ani, adică…de 20 de ani. Mi-am început viața profesională ca inginer în infrastructura rutieră și în urma unui curs de NLP pe care am ales să-l fac pentru a fi în stare să comunic eficient cu ai mei copii, am ajuns să mă descopăr pe mine: pe ciocolatierul din mine”, a declarat Roxana Știrbu în cadrul unei ediții a emisiunii reINVENTAREA României.

Astfel, pasiunea sa pentru ciocolată a continuat nu din prisma consumatorului obișnuit, ci a unui antreprenor de succes în devenire. Așa că, fondatorul Guilty Pleasure nu a stat mult pe gânduri și s-a înscris la niște cursuri pentru ciocolatieri pe care le-a și finalizat în Anglia și Belgia.

„Mi-am descoperit această pasiune în urma unor cursuri desfășurate pe trei ani pe care le-am început ca să fiu în stare să comunic eficient cu copiii mei. Pe principiul unde dai si unde crapă…  dar așa m-am descoperit pe mine însămi. Și am ajuns să fac niște cursuri de ciocolatier în Anglia și Belgia, ca mai apoi să-mi găsesc curajul de a și investi într-un astfel de business”.

Pentru anul acesta, compania pe care o conduce Roxana Știrbu și-a propus să-și continue planurile de dezvoltare creionate deja în ciuda situației provocate de pandemia de coronavirus.

De cealaltă parte, Teodora Popa, Owner Little Handy, a speculat momentul precum un antreprenor experimentat și după șapte ani în care a lucrat într-o corporație și cu numai o săptămână înaintea declanșării stării de urgență din cauza virusului SARS CoV2, a hotărât că este timpul să meargă pe cont propriu în calitate de angajator. „M-au atras dintotdeauna produsele hande-made și astfel am decis că e cazul să înființez o afacere destinată copiilor. Așa am ajuns să creez panouri de activități pentru copii inspirate din viața de zi cu zi, adresate primilor ani din viață prin intermediul cărora copiii să se simtă liberi, să exploreze și să se joace învățând o mulțime de lucruri, dezvoltându-și în același timp o varietate de abilități de care au nevoie mai departe”, a punctat Teodora Popa, Owner Little Handy în cadrul emisiunii reINVENTAREA României.

Aceasta recunoaște că business-ul a avut la bază și o nevoie părintească: aceea de a oferi copilului său o jucărie aparte față de ce se găsește pe piață. „Mi-am dorit foarte mult să creez un produs al meu, care să corespundă nevoilor, dorințelor mele de părinte. Îmi doream pentru ei ceva realizat din materiale naturale, dar a cărui finalitate să fie educativă. Așa am ajuns șă realizez primul bizzi board. Am luat-o de la zero căci nu aveam nicio cunoștintă despre fabricarea unor astfel de produse. Și așa, pe data de 7 martie anul acesta am lansat o pagină de facebook pentru afacerea mea: Little Jenny. Am rămas plăcut surprinsă să văd ce feedback extraordinar am primit în primele 24 de ore”.

Teodora Popa consideră că pandemia a avut un efect benefic datorită faptului că în această perioadă mulți părinți au stat acasă împreună cu cei mici și au căutat în permanență activități pentru aceștia.

 

#DelaCorporatistlaAntreprenor: Care sunt cele mai mari provocări pe care un antreprenor le va întâmpina astăzi?

Live pe Forbes Romania o nouă întâlnire din Seria de evenimente Forbes reINVENTAREA României unde discutăm despre ce trebuie să facă diferit antreprenorii cu: * Roxana Ştirbu, Fondator Guilty Pleasure* Cristian Dinu, Owner Clandestin Beer* Adriana Olaru, Owner Lulu's Cake* Corina Zlătaru, Co-owner Fotolii Puf* Teodora Popa, Owner Little HandyParteneri strategici: BMW România, Carrefour, Immofinanz, Teilor, Rompetrol, Chronolink, Catena – Farmacia Inimii Cafeaua oficială: NespressoPartener principal: CEC BankPartener media: Mindspace #ForbesReinvent #ForbesRomania #ReinventareaRomâniei #ForbesEvents #ForbesReinventareaRomâniei #DelaCorporatistlaAntreprenor #ReinventareaRomaniei #frr

Publicată de Forbes Romania pe Miercuri, 9 septembrie 2020

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii