Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Roxana Memetea: „Un mare disconfort resimțit în ultimul an este presiunea foarte mare pe deadline-urile extrem de scurte”

roxana_memetea.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Roxana Memetea, Managing Partner DDB România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întamplat agenției dvs. în 2013.

Roxana Memetea: Primul lucru bun care îmi vine în minte este faptul că a fost un an în care am adăugat clienți noi în portofoliu prin câștigarea unor pitch-uri importante. Un alt lucru bun: pe măsură ce am extins business-ul, am lărgit și echipa, concentrându-ne pe cooptarea unor profesioniști cu specializare pe digital. Și apoi a început munca de convingere: am încercat să le explicăm clineților noștri care sunt beneficiile folosirii noilor tehnologii în campaniile de comunicare. Cel de-al treila lucru bun este că aceste eforturi de convingere au dat roade, astfel încât am implementat împreună proiecte speciale cu rezultate foarte bune.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Roxana Memetea: Cred că cel mai dificil lucru nu este un moment singular, ci o abordare, din pacate destul de constantă: presiunea de a face față unor cerințe de cost din ce în ce mai scăzute fără a afecta nivelul de profesionalism și dimensiunea echipei. Și cel de-al doilea constă în efortul constant și pe alocuri anevoios de a înțelege schimbarea în piața de publicitate și de a adapta o echipă mare la aceasta. Pe cel de-al treilea nu îl găsesc, semn că iese cu plus bilanțul: trei lucruri bune și doar două rele. (Zâmbește.)

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Roxana Memetea: Aș pune pe primul loc creșterea internetului ca mediu de comunicare și a proiectelor ce folosesc soluții de digital. În strânsă legătură, cel de-al doilea lucru bun în piață: am constatat cu bucurie că a crescut iar o generație tânără de publicitari entuziaști cu atitudinea corectă, oameni dornici să facă lucruri frumoase, să se implice, să depună eforturi… oameni cu care poți pleca la drum.

Și nu în ultimul rând, am simțit mai mulți clienți curajoși care au fost de multe ori cu un pas înaintea pieței, iar acest tip de schimbare de mindset în rândul clienților este de bun augur, zic eu.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Roxana Memetea: Un mare disconfort resimțit în ultimul an este presiunea foarte mare pe deadline-urile extrem de scurte. Inutil să mai spun că acest tip de abordare încorsetează creativitatea și frustrează echipa și mi-aș dori să fie genul de abordare pe care să o întâlnim din ce în ce mai rar. Încă un lucru pe care mi-aș dori să nu îl mai întâlnesc anul viitor este această practică a organizării de licitații pentru tactici mici cu bugete și mai mici, iar anul acesta a fost la ordinea zilei. Și nu în ultimul rând, am constatat cu tristețe anul acesta fragmentarea comunicării cu accent puternic pe tactici punctuale, fără planning.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Roxana Memetea: Să investească în proiecte noi, chiar și la nivel de „pilot”, să testeze consumatorii și gradul de deschidere al acestora, iar pentru recomandări mai specifice, să ne contacteze… (Zâmbește.)

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Roxana Memetea: Să n-o facă pentru că deși pe termen scurt ar putea părea o măsură de eficientizare a costurilor, efectele pe termen lung pot fi dezastruoase. Bugetul de comunicare trebuie privit drept o investiție cu rezultate pe termen lung. Când investiția se oprește tot pe termen lung vor apărea și consecințele…

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Roxana Memetea: Mi-ar plăcea să devenim cu toții mai curajoși și să ieșim mai des din zona de confort, astfel încât să reușim să implementăm proiecte cu care să ne mândrim și prin care să oferim experiențe unice consumatorilor noștri. Cred că în 2014 cuvintele de bază ar trebui să fie „parteneriat” și „încredere”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii