Cautare




, Contributor

Industrie |
|

Rompetrol: consumul național de carburanți a scăzut cu 40-45% în luna aprilie față de perioda similară a anului trecut.

Pe fondul scăderii consumului de carburant din cauza pandemiei coronavirus, benzinăriile lanțului Rompetrol s-au reorganizat, transformându-se în adevărate mini-marketuri. Astfel, au fost scoase la vânzare bunuri pentru consumul casnic, de la alimente, jucării și până la cosmetice sau detergenți.
Rompetrol_benzinarii_4

Reprezentanții grupului KazMunayGas International, care deține lanțul de benzinării Rompetrol, afirmă că nu se preconizează închideri de benzinării în perioada următoare, după ridicarea lentă a limitărilor de circulație.

Câte benzinării număra rețeaua Rompetrol și câte dintre ele sunt deschise în prezent?

Rețeaua de distribuție a carburanților Rompetrol pe plan intern se ridică în prezent la 395 de stații (153 – stații proprii, 242 – Rompetrol Partener și Rompetrol Expres).

La acestea se adaugă și alte puncte de alimentare – baze interne de 9 și 20 metri cubi, amplasate direct în incinta companiilor din diverse domenii de activitate (transporturi, distribuție, construcții, agricultura, etc).

Toate stațiile Rompetrol sunt operaționale, în acord cu recomandările și deciziile adoptate de autoritățile locale și centrale.

Din grijă pentru sănătatea și siguranța angajaților și a clienților, la nivelul acestora s-au implementat o serie de măsuri suplimentare pentru prevenirea și reducerea răspândirii COVID-19.

Printre acestea se numără și igienizarea/dezinfectarea suprafețelor directe de contact din oră în oră, curățarea/spălarea pardoselii de cel puțin de patru ori pe zi (24 ore), suplimentarea de materiale/consumabile specifice (dezinfectati, șervețele umede, uscătoare de mâini, etc), recomandarea păstrării unei distanțe între clienți de cel puțin un metru sau servirea produselor gastro preponderent în ambalaje de unică folosință, pentru consum în afara stației.

La acestea se adaugă și implementarea unor idei/propuneri din partea colegilor, precum instalarea panourilor de plexiglas la casele de marcat.

La nivel național, am dezvoltat un plan de măsuri pentru a ne putea adapta rapid oricărei situații impuse de starea de urgență prelungită din țară. Avem rugamintea către clienți să respecte măsurile implementate pentru o bună funcționare a activităților si a interacțiunilor sociale în stațiile Rompetrol.

În același timp, le recomandăm să folosească noul concept lansat de companie pentru reducerea și optimizarea timpului petrecut în stație, în condiții de siguranță și distanțare socială.

Sub umbrela „ZERO CONTACT”, clientul are la dispoziție o serie de măsuri simplificate prin care poate solicita și obține un card de alimentare cu carburanți – Fill & Go (completarea online a cererii, semnarea digitală a contractului), poate alimenta direct la pompă cu ajutorul acestuia și poate folosi metodele online de plată a facturilor curente.

Cum a evoluat vânzarea de carburant în luna martie? Au existat diferențe între primele săptămâni și ultimele din aceeași lună?

Pe fondul măsurilor de limitare a deplasărilor interne și internaționale și ulterior de instituire a stării de urgență la nivelul țării, vânzările de carburanți prin stațiile Rompetrol s-au înscris pe un trend descendent de la mijlocul lunii martie, atât față de lunile anterioare, cât și față de perioada similară a anului trecut.

Cea mai mare scădere a vânzărilor s-a înregistrat după data la care s-a instituit restricția de circulație pentru persoanele fizice. Acest impact s-a reflectat mai mult în plățile în numerar, care au scăzut semnificativ față de primele săptămâni ale lunii martie.

Conform estimărilor noastre, consumul național de carburanți a scăzut cu 40-45% în luna aprilie față de perioda similară a anului trecut.

Cum a evoluat vânzarea bunurilor din magazinele deschise în cadrul stațiilor de carburanți? Ce s-a cumpărat?

Pe parcursul lunii martie, compania a venit în întâmpinarea clienților cu o regândire a portofoliului de produse oferite prin stațiile Rompetrol, punand accentul pe categoriile de strictă necesitate.

Astfel, s-au făcut eforturi rapide de a aproviziona o parte din stațiile noastre cu produse de larg consum, atât de căutate în această perioadă: apă și băuturi non alcoolice în ambalaje mari, conserve, lapte, cereale, produse congelate, mezeluri și brânzeturi, detergenți, produse cosmetice și de igienă, dar și o gamă largă de produse destinate petrecerii timpului liber în casă: seturi educative și jocuri noi pentru cei mici, o gamă largă de cărți și reviste noi pentru cei mari, snacksuri grupate pe momente de consum.

Selecția de stații în care avem disponibile produsele noi a fost făcută treptat, în funcție de poziționarea benzinăriei, dar și în baza solicitărilor primite din partea clienților.

S-a observat o creștere a interesului clienților pentru preparate pe bază de legume și fructe proaspete. În acest sens, am extins și diversificat gama de sucuri din fructe proaspete, pahare cu fructe porționate, mixuri de iaurt grecesc cu muesli și fructe proaspete, dar și smoothie-uri cu lapte de cocos.

Ce schimbări au fost remarcate la nivelul comportamentului de consum?

În linie cu recomandările autorităților, numărul de clienți persoane fizice din benzinarii s-a diminuat considerabil, iar clienții actuali își doresc o oprire scurtă și în siguranță, cu un contact minimum față de personalul stației sau a celorlalți clienți.

În același timp, clienții își doresc să găsească produse alimentare și nealimentare în apropierea locuințelor sau în drumurile lor. În plus, am observat că aceștia preferă să achiziționeze mai multe produse și de obicei mai mult de 1-2 bucăți din același produs, iar în acest sens am venit în întâmpinarea lor cu oferte speciale pentru achiziția a 2 bucăți din același produs sau chiar pentru achiziția la bax a anumitor băuturi uzuale, în principal apă și sucuri carbogazoase.

Pentru a le asigura o rapiditate în realizarea cumpărăturilor necesare, am reorganizat produsele în magazin astfel încat consumatorii să identifice ușor secțiunile de interes: produse refrigerate pentru micul dejun preparat acasă; produse specifice sărbătorilor pascale; jocurile și jucăriile atât de necesare în această perioadă pentru a-i ține pe cei mici ocupați; zona de cosmetice și îngrijire personală pentru care doamnele manifestă în continuare un mare interes; zona de produse dedicate celor care petrec mai mult timp în fața televizorului.

Astfel, am avut chiar supriza în unele zone ale țării să fim preferați de clienți pentru achiziția de produse de strictă necesitate în detrimentul unor locații de tip supermarket/hypermarket, unde există riscul de a interacționa cu un număr mare de persoane.

Mai mult, observăm un dialog sănătos și constructiv între consumatori și retailer, în ceea ce privește dorințele și așteptările acestora și portofoliul de produse asigurate prin magazinele aferente stațiilor Rompetrol. Aceștia ne comunică direct și rapid solicitările lor, iar în doar cateva zile se bucură să vadă că am ținut cont de sugestiile lor și am adus produsele cerute sau produse similare.

Vă gândiți să închideți din stații (dacă nu ați făcut-o deja)? Unde și de ce? Există vreo țară care a luat această măsură?

Pe fondul măsurilor de prevenire adoptate anterior la nivelul companiei și a benzinăriilor, nu s-au înregistrat incidente/situații care să impună închiderea sau sistarea activității vreunei benzinării Rompetrol. În plus, ținând cont de măsurile anunțate recent de autorități privind ridicarea lentă a limitărilor de circulație după 15 mai, nu preconizăm închideri de benzinării în perioada următoare.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii