Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Reinventarea României |
|

Romina Ardelean, Consultant GfK Consumer Panel Services: „În perioada aceasta nu putem vorbi despre un tipar al consumatorului, pentru că el nu există”

Impactul pe care l-a avut pandemia de coronavirus asupra tuturor sectoarelor din economia românească a adus schimbări și în ceea ce privește profilul consumatorului român. Și, deși există certitudini că piața a evoluat diferit în această perioadă, specialiștii din domeniul cercetării de piață nu pot realiza un profil concret al consumatorului.
 aboneaza-te
Romina Ardelean_foto

„S-au produs unele modificări în profilul pe care-l știam noi al consumatorului român, mai ales în condițiile în care piața a evoluat diferit, în aceste luni. La o primă evaluare, în primele cinci luni ale anului s-a cumpărat mai mult, produsele alimentare consumându-se mai mult acasă. Dar aceste informații despre piață nu trebuie să ne conducă în situația în care să încercăm să realizăm un tipar al consumatorului, mai ales în contextul actual, pentru că el nu există”, a punctat Romina Ardelean, Consultant GfK Consumer Panel Services, în cadrul emisiunii reINVENTAREA României.

Potrivit acesteia, pe parcursul acestei situații provocate de pandemie, vor există cumpărători care se declară afectați de criza financiară, iar acest lucru se vede în produsele achiziționate în coșul zilnic de cumpărături.

Ce se mai poate observa  cu privire la comportamentul consumatorului în această perioadă este faptul că tot mai mulți români au început să acorde o mai mare atenție produselor din gama private-label, susțin specialiștii.

„Este important să analizăm comportamentul consumatorilor în ceea ce privește produsele noastre (n.r. – ale brandurilor pe care le producem), pentru categoriile din care fac parte produsele pe care le fabricăm. Pentru că, e necesar să știm cum și unde ne poziționăm, deoarece există multe segmente dificile în acest moment pe piață. Un exemplu în acest sens este cel destinat produselor mainstream. Acum, pe această zonă există o polarizare între produsele economy pe de o parte și cele premium de cealaltă parte”, a explicat Romina Ardelean.

Consultantul GfK Consumer Panel Services a specificat că în perioada de vârf din episodul pandemic, consumatorul român s-a întors la valorile de altădată, cele mai puțin superficiale. „Pare că am mai traversat acest episod în criza financiară din 2008. Marea diferență a situației de acum este că starea de îngrijorare este dublată de evoluția din planul sanitar, iar în viitor acest lucru se va traduce printr-o atitudine înclinată spre precauții financiare”.

Romina Ardelean atrage atenția că deși se poate vorbi despre puncte comune atunci când se compară anumite perioade de crize, nu este indicat să se aplice aceleași strategii utilizate anterior pe principiul că funcționează optim și în actuala situație.

„Nu putem aplica strategiile survenite din crizele anterioare, pentru că vorbim despre vremuri diferite, de exemplu în 2008 consumatorul nu era atât de familiarizat cu conceptul de private-label, mai mult, vorbim despre momente diferite în procesul de maturizare al piețelor. E important să reținem că această criză nu a venit pe fondul unui declin financiar, efectele au survenit în urma unei crize sanitare, iar acest aspect a făcut să schimbe datele problemei. Ce am experimentat în 2008 este așa, precum broscuța care se încălzește la foc mic de la bun început în comparație cu ceea ce experimentăm acum, pentru că  în acea perioadă cunoșteam de luni bune ceea ce ne aștepta, trecuseră deja alte piețe prin acest scenariu, iar companiile au avut timp să se pregătească pentru criza ce se întrevedea. Acum însă ce am trăit a fost o noutate pentru noi toți și totul s-a întâmplat deodată. Este diferit de ceea ce am trăit în 2008. Nu m-aș uita înapoi, aș privi înainte”, a concluzionat Romina Ardelean, Consultant GfK Consumer Panel Services.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii