FacebookTwitterLinkedIn

România este prima țară din lume care are un ambasador virtual. ROMBOT este un learning machine, care a învățat ce înseamnă să fii român adevărat, lansat pe 1 Decembrie 2016.

În mai 2017, după ce va acumulat informații punând 1,5 milioane de întrebări românilor care au accesat site-ul dedicat, ROMBOT își începe misiunea de a promova o imaginea autentică despre România și români peste hotare.

Algoritmul complex din spatele ROMBOT a fost construit de o echipa formată din programatori, designeri, artiști 3D, analiști de date, producători, iar interfața UX a fost făcută astfel încât să semene cu un robot.

Orice străin poate accesa www.rombot.ro, ca să-i adreseze întrebări și ca să afle care este adevărul despre România și români.

ROMBOT va fi promovat intens în străinătate prin filmulețe video și online ads în unele dintre cele mai mari publicații din străinătate și în social media.

De asemenea, ROMBOT se află acum într-un turneu internațional, fiind deja prezentat în cadrul târgurilor internaționale de turism, precum cel de la Milano – BIT Milan, unde vizitatorii și agențiile de turism au interacționat cu „ambasadorul”.

Ioana Filip, ECD MRM//McCann România: „Ne-am dorit să dăm românilor șansa de a se reprezenta în străinătate. Așa a prins contur ideea de ambasador virtual – un learning machine care să învețe nu numai prin algoritmi, dar și prin intermediului oamenilor. ROMBOT arată și se comportă că un robot, însă, informația din spate este mult mai complexă. Toată informația despre un anume subiect este stocată și analizată, iar după aceea, cel mai popular răspuns, este și răspunsul lui ROMBOT. Așadar, este alegerea românilor ce doresc să împărtășească cu restul lumii. Ambasadorul virtual a fost construit în câteva luni și continuă să învețe, cât este folosit. Este o unealtă folositoare pe care o avem ca țară, ceva ce putem crește și poate arăta cine suntem cu adevărat”.

KV_ROMBOT_AMBASSADOR-4

 VEZI PUBLICITATEA LA RADIO – TRIMESTRUL I 2017

Gabriela Munteanu, CMO Kandia România: „Ca simbol național românesc, suntem cu adevărat mândri de istoria noastră lungă în sărbătorirea naționalității și țării noastre. Este dezamăgitor când în străinătate se vorbește negativ despre România și ne dorim să schimbăm această conversație într-una pozitivă. Sperăm că prin această campanie să înlăturăm imaginea eronată a României, care chiar merită apreciată.”

McCann Worldgroup România are un parteneriat de succes, construit în peste 10 ani cu brandul ROM Autentic, împreună creând numeroase campanii de impact, printre care „Rom American” (2011), „Romanii sunt deștepți” (2012) și „Bucharest not Budapest” (2013).