Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Analize |
|

Romaqua Group, investiții de 250 milioane de euro în 23 de ani de activitate

Romaqua Group, compania cu capital autohton privat, cu 23 de ani de activitate pe piața îmbuteliatorilor de apă și băuturi răcoritoare din România, raportează investiții totale în valoare de 250 milioane de euro, cele prioritare vizând în continuare achiziționarea de terenuri din preajma sursei de apă.
borsec

Radu Lăzăroiu, directorul general al Romaqua Group, a subliniat că proiectul de investiții în achiziționarea de terenuri va continua deoarece mediul natural din preajma sursei de apă contribuie semnificativ la asigurarea calității și fluxului de apă.

„În momentul în care nu ai vegetație forestieră în preajma sursei de apă, aceasta se pierde. În Borsec avem cel puțin 100 de hectare de teren cumpărat pe care l-am reîmpădurit tocmai în ideea de a proteja resursa de apă”, a specificat Radu Lăzăroiu, care a mai punctat faptul că Romaqua Group a investit și în reabilitarea și dezvoltarea sistemului apă-canal din localitatea Borsec care avea 50 de ani vechime.

Ultima investiție pe care grupul a realizat-o în ultimul an a fost realizată la Bușteni, pentru brandul Aquatique, unde a fost construită o nouă hală și au fost achiziționate două linii noi de mare capacitate pentru ambalajele din plastic de 0,5 l, 2 l și 5 l.

„Practic, am separat fabrica de îmbuteliere a apelor minerale de cea a băuturilor răcoritoare. Valoarea totală a investițiilor în cele două proiecte (n.r. – cel de reabilitare a sistemului apă-canal și cel în brandul Aquatique) depășește 50 milioane de euro”, a punctat Radu Lăzăroiu.

În ceea ce privește vânzările grupului în 2020, cele pe zona HoReCa au scăzut cu 90%, cu toate acestea, primul semestru din 2021 este caracterizat de către directorul general al grupului ca fiind o perioadă cu o evoluție ce se îndreaptă spre normal.

„Anul acesta a fost cu totul diferit, un an care se îndreaptă spre normal acum, dar cu o interesantă scădere în primele două luni din 2021, inexplicabilă pentru noi, dar una peste alta, din punct de vedere al vânzărilor, primele șase luni din 2021 au bătut ca cifră anul 2020. Referitor la consumul casnic, în ceea ce privește ambalajele mari, am înregistrat cifre similare, plusul a fost dat anul acesta de segmentul HoReCa, zonă pe care anul trecut nu ne-am putut baza”, a explicat pentru Forbes România, Radu Lăzăroiu.

La capitolul „branduri”, conform datelor furnizate de compania Market Vektor, Borsec este lider pe piața apelor îmbuteliate, cu o cotă de piață în volum de 31,7%, și 35,7% în valoare.

În prezent, exportul de apă minerală naturală Borsec se realizează în 20 de țări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii