Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Românul consumă în medie şapte kilograme de iaurt pe an

danone.jpg
Puţin peste şapte kilograme de iaurt pe an. Atât consumă un român, în medie din băutura-aliment care foarte probabil i-a sosit din sudul Dunării, iar denumirea a împrumutat-o din limba turcă. Un calcul matematic ne arată că românul nu consumă mai mult de 140 - 150 de grame de iaurt săptămânal.

În replică, media europeană în materie de consum de iaurt este de 73 de kilograme, de persoană, pe an. Adică de zece ori mai mare decât media consumului din România. Cifrele au fost anunţate public joi, 18 aprilie, de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin. Tot el a adăugat că ţara noastră nu a reuşit încă să-şi atingă cota de lapte stabilită de factorii Uniunii Europene, nici în ceea ce priveşte cota de procesare, nici în cea de vânzare directă, pragul maxim atins fiind de 80% în raport cu cele 3,5 milioane de tone cumulate care revin României.

Pe de altă parte, compania Danone, cea care controlează cea mai mare parte din piaţa produselor lactate din România – 48% şi care a avut de suferit în urma "crizei laptelui" declanşată în luna martie, a anunţat startul unui program prin care-şi propune ca în scurt să-i determine pe consumatorii români să bea zilnic câte un pahar de iaurt.

Danone România, parte a grupului francez omonim cu o experienţă aproape seculară în această industrie, produce zilnic 1,5 milioane de iaurturi proaspete livrate atât pe piaţa internă, cât şi în Ungaria, Grecia, Bulgaria, Bosnia, Moldova şi Albania.

200 de tone de lapte proaspăt sunt colectate în medie zilnic de cele 47 de ferme cu care Danone colaborează constant. Danone produce la ora actuală opt branduri de iaurt de succes, primele două locuri revenind mărcilor Nutriday şi Activia.

În cei 15 ani de prezenţă pe piaţa românească Danone a investit peste 300 de milioane de lei, numărând peste 500 de angajaţi în Danone, cărora li se alătură alţi 200 în sistem joint-venture de logistică.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii