Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Românii vor mai mult HD potrivit „Indexului consumului de televiziune în România” realizat de SES

În cadrul evenimentului International Digital Forum, Mihai Ursoi a prezentat rezultatele studiului SES „Indexul consumului de televiziune în România“ realizat în 2016, care arată că 40% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru a recepţiona mai multe canale HD, informează Media Expres.
 aboneaza-te
televiziune buna

În comparație cu rezultatele obţinute în 2015, se observă o creștere a preferinţei de vizionare în HD pentru toate genurile de programe: filmele și serialele (65% în 2016 și 57% în 2015), știrile (54% în 2016 și 49% în 2015) și documentarele (53% în 2016 și 41% în 2015) sunt preferinţele de vizionare în HD.

La întrebarea „Pe ce criterii își aleg românii tipul de conexiune la TV?“ principalul motiv pentru care românii au ales un anumit tip de conexiune la TV este convingerea că nu au altă opţiune (24% în 2016 şi 26% în 2015). Următorul motiv, menţionat de 18% este calitatea.

Diferenţe majore în motivaţia alegerii se remarcă în Bulgaria unde primează calitatea (27%) şi numărul de canale oferite (22%), în vreme ce în Republica Moldova, principalele criterii de alegere sunt numărul de canale oferite (22%) şi convingerea că nu au altă opţiune (22%).

Alegerea furnizorului de televiziune în România se face în 25% din cazuri în virtutea faptului că există o singură opţiunie, 22% dintre români aleg furnizorul pe criterii de calitate sau cel mai bun raport calitate/preţ și doar 8% menţionează criteriul de alegere „cel mai mic preţ pentru pachet de servicii“ (televiziune +telefonie şi/sau internet).

CITEȘTE: O SUTĂ DE LEI

În Bulgaria primează cel mai bun raport calitate/preţ cu 42%, urmat de cel mai bun preţ pentru pachet pe servicii televiziune +telefonie şi/sau internet) – 30% şi cea mai bună calitate 21%.

În Moldova, circa 20% dintre respondenţi consideră că actualul furnizor este singura lor opţiune, în timp ce 17% aleg cel mai bun raport calitate/preţ.

O treime dintre români şi-ar schimba furnizorul de servicii de televiziune pentru acces la conţinut OTT (acces la televiziune online pe alte dispozitive, fără costuri suplimentare şi acces la HBO GO sau servicii VoD).

În acelasi timp, 31% şi-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru acces la televizor cu o singură telecomandă.

Situaţia este similară în Bulgaria, unde o treime dintre respondenţi şi-ar schimba furnizorul de servicii de televiziune pentru acces la conţinut OTT şi un sfert şi-ar dori acces la televizor cu o singură telecomandă. Un sfert dintre moldoveni şi-ar schimba furnizorul de televiziune pentru acces la conţinut OTT.

Studiul SES arată că în România 35% dintre gospodării deţin două televizoare, 30% au trei televizoare, iar 20% un singur televizor. În 15% dintre gospodării există mai mult de 4 televizoare.

În Bulgaria, în 38% dintre gospodării există 2 televizoare, în 29% dintre gospodării există 3 televizoare şi în 20% un singur televizor. În Moldova, în 44% dintre gospodării există un singur televizor, în 42% există 2 televizoare şi în doar 10% există 3 televizoare.

CITEȘTE: AUDIENȚA TELEVIZIUNILOR ÎN URBAN – SEPTEMBRIE 2016

Românii sunt mari consumatori de TV, atât în timpul sâptămânii, cât şi în weekend, cu 48% dintre aceștia petrecând între 2 şi 3 ore pe zi la TV de luni până vineri, iar 24% petrec 4 până la 6 ore.

La sfârşit de saptămână, 31% dintre români petrec între 4 şi 6 ore în faţa televizorului, iar 30% între 2 şi 3 ore.

În comparație, 53% dintre moldoveni petrec 2-3 ore zilnic în faţa televizorului, iar 16% petrec 4 până la 6 ore. La șfârșitul săptămânii, 33% dintre moldoveni petrec la televizor 2-3 ore, iar 28% 4 -6 ore.

În Bulgaria, 44% din populație petrece la televizor 2-3 ore pe zi în timpul săptămânii, iar 31%, 4-6 ore pe zi. În weekend, 38% petrec 4-6 ore în faţa televizorului.

Televiziunile de știri sunt preferate de 80% dintre români, urmează televiziunile de filme cu 66% dintre preferinţe, și cele de audienţă generală/divertisment cu 60% și muzică tot cu 60%.

Românii mai menţionează printre preferinţe și televiziunile de documentare cu 54% și sport cu 45%.

ProTV continuă să conducă clasamentul, atrăgând 62% din preferinţe, urmat de Antena 1 (54%) și Kanal D (30%).

Bulgarii preferă televiziunile de audienţă generală/divertisment în proporţie de 81%, iar apoi canalele de film (59%), documentare (52%) și abia apoi știri (42%).

În Moldova, știrile sunt pe primul loc, la fel ca în România, cu 82%. Urmează televiziunile de film cu 73%. Foarte populare în Republica Moldova sunt televiziunile internaţionale, urmărite de 71% dintre moldoveni, însă acest lucru se datorează mai mult preferinţei pentru televiziunile rusești (63%), decât pentru cele românești (38%).

Două treimi dintre români își aleg furnizorul de televiziune în funcţie de oferta de televiziuni în format HD, 25% dintre români declarând că tehnologia HD este un criteriu foarte important în alegerea unui televizor nou.

Tehnologia HD este mai importantă pentru bulgari decât pentru români și moldoveni. Mai mult de o treime dintre bulgari (35%) declară că tehnologia HD este un criteriu foarte important în alegerea următorului televizor și același procent declară că disponibilitatea conţinutului HD este extrem de importantă în alegerea furnizorului de servicii TV.

De asemenea, 24% dintre moldovenii chestionaţi declară că „au auzit de HD/ tehnologia de înaltă definiţie pentru servicii TV”. Doar 15% dintre ei consideră importantă tehnologia HD în cumpărarea următorului televizor și doar 14% în alegerea furnizorului de servicii TV.

CITEȘTE: TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI VÂNZĂRI DE PUBLICITATE – 9 LUNI 2016

Când vine vorba despre conținutul în HD, comparat cu rezultatele obţinute în 2015, se observă o creștere a preferinţei de vizionare în acest format pentru toate genurile de programe: filmele și serialele (65% în 2016 și 57% în 2015), știrile (54% în 2016 și 49% în 2015) și documentarele (53% în 2016 și 41% în 2015) rămân preferinţele de vizionare în HD.

În Bulgaria, filmele și serialele sunt în topul preferinţelor pentru vizionare în HD (64%, similar cu România), urmate de documentare (40%), sport și știri (35% fiecare), iar moldovenii, în proporţie de 76%, nu au auzit de tehnologia HD, astfel că nu pot fi considerate relevante preferinţele de vizionare în HD în funcţie de conţinut.

Întrebaţi cât sunt de satisfăcuţi de oferta actuală de HD, românii oferă un scor de 3,8 pe o scală de la 1 la 5, cu 40% dintre români dispuși să plătească mai mult pentru a recepţiona mai multe canale HD. Sumele declarate sunt 5,4 euro pentru 5 canale și 7,3 euro pentru 10 canale.

Pentru comparație, 25% dintre bulgari declară că ar fi dispuși să plătească extra pentru a recepţiona mai multe canale HD. Sumele declarate sunt de 3,3 euro pentru 5 canale și 4,4 euro pentru 10 canale.

Doar 12% dintre moldoveni se declară dispuși să plătească mai mult pentru a recepţiona mai multe canale HD. Sumele pe care sunt dispuși să le plătească sunt de 2,2 euro pentru 5 canale și 3,1 euro pentru 10 canale.

Studiul a fost realizat de Mercury Research pentru SES Astra Romania prin apelare pe telefoanele mobile prin metoda Computer Assisted Telephone Interviews (CATI) în perioada 18-22 aprilie 2016 pentru România, 8-27 aprilie 2016 pentru Bulgaria și 26 aprilie – 7 mai 2016 pentru Moldova.

Au fost realizate 400 de interviuri în România, 420 de interviuri în Bulgaria și 415 interviuri în Moldova, și interpretarea datelor s-a făcut prin raportare la un eșantion național în baza vârstei, genului și mărimii localității folosind ultimele date oficiale statistice din fiecare țară.

Marja de eroare rezultată este de +/- 5%, studiul fiind reprezentativ la nivel național.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii