FacebookTwitterLinkedIn

GfK a realizat în România, Marea Britanie, Belgia și Rusia un studiu (GfK Purchase Journey) în care a fost investigat procesul de cumpărare pentru smartphone-uri și tablete.

Nu este o surpriză faptul că cei mai mulți cumpărători de smartphone-uri caută informații online, dar cifrele diferă de la o țară la alta: 95% în Rusia, 92% în Belgia, 86% în Marea Britanie și 77% în România.

Totuși, căutările online nu se traduc neapărat în vânzări finalizate în acest mediu. Comportamentul tipic este de informare online și cumpărare offline, tendință care ne așteptăm să continue. De ce? Deoarece cumpărătorii consideră smartphone-ul și tableta obiecte foarte personale. Prin urmare, simt nevoia să atingă produsul, să îi testeze modul de funcționare.

În plus, dorința de a verifica informațiile colectate online, îngrijorările privind plata electronică și dorința de a evita costul si timpul de livrare fac ca modalitatea preferată de achiziționare să fie offline, din magazin.

Cât timp petrec oamenii căutând informații online?

Timpul mediu în cele patru piețe analizate este de 52 de minute, indicând faptul că aceste căutări sunt luate foarte în serios. Există însă diferențe mari între țări. Britanicii petrec cel mai mult cu aceste cercetări – 70 minute. Românii îi urmează, cu 63 minute, în vreme ce belgienii dedică 52 de minute, iar rușii cel mai puțin timp – doar 24 minute. Aceste căutări nu se întâmplă într-o singură sesiune, ci se întind pe un număr mai mare de zile.

Studiul GfK arată că întregul procesul de cumpărare variază de la un minim de 15 zile în România, la 17 în Rusia și la 21 în Belgia. În Marea Britanie este aproape de două ori mai mare decât în celelalte piețe, durând 41 de zile.

infografic GfK studiu tablete si smartphone-uri, august 2014

Timpul petrecut pe site-uri

Când ne uităm la cât de multe site-uri vizitează cumpărătorii, continuăm să vedem diferite trasee de cumpărare în cele 4 țări analizate. Belgienii petrec 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate. Sub o treime (32%) au cumpărat online.

În Marea Britanie, media este de 7.7 minute timp petrecut pe site, la un număr de 9 site-uri vizitate și 42.5% au cumpărat online. Cea mai mare proporție de persoane care cumpără online (55%) se află în România. Românii vizitează în medie 8 site-uri, dedicând 7,8 minute fiecăruia. Rusia are cel mai mic procent de achiziții online, de doar 19%. Rușii au vizitat 7 site-uri, cu o medie de 3.4 minute petrecute pe fiecare dintre ele.

În general, cumpărătorii din Marea Britanie și România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai puține site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în căutările lor decât cumpărătorii din celelalte 3 piețe, pentru că sunt interesați să găsească cel mai bun preț, în timp ce pentru ruși procesul de informare online este mai puțin intens și variat.