Device-urile smart au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din orașele mari din România deținând astăzi un smartphone, 38% o tabletă, 16% un Smart TV și 2% o cameră Smart, conform studiului realizat.
Dintre funcțiile telefoanelor inteligente, pe lângă cele standard, românii folosesc cel mai mult smartphone-urile pentru a accesa Internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe rețele de socializare (49%) sau pentru mesageria instant (45%).
În plus, studiul a relevat faptul că 57% dintre utilizatorii acestor dispozitive își doresc să fie în permanență conectați la Internet, pentru a accesa căsuța de mail. Pe de altă parte, doar 20% dintre utilizatori utilizează telefonul pentru a accesa aplicații dedicate, de la cele pentru tranzacții online până la cele dedicate sportului.
Şi în cazul tabletelor, principala funcție utilizată, conform rezultatelor studiului, este navigarea pe Internet.
Astfel, 95% dintre respondenţi accesează de pe tabletă Internetul, iar 61,5% accesează reţelele de socializare, în timp ce doar 41% dintre respondenți au menționat că știu toate funcțiile disponibile pe tableta lor și au încercat să le acceseze cel puțin o dată. Dintre respondenţii la acest studiu, 37,5% deţin o tabletă.
În ceea ce privește televizoarele Smart, printre funcțiile și aplicațiile folosite cel mai des se numără: YouTube (57%), navigarea pe Internet (50%) şi conectarea cu alte dispozitive – smartphone, tabletă (46%).
Pe de altă parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au menţionat ca sunt foarte atraşi de ideea de a accesa Internetul direct de pe TV.
Totodată, studiul efectuat arată că bărbații sunt mai interesați de tehnologie decât femeile, nivelul de utilizare și intenția de achiziție sunt mai mari în rândul acestora pe categoriile Smart TV și tabletă, așa cum relevă studiul.
Smartphone-urile sunt utilizate deopotrivă de barbați și de femei și într-o proporție mai mare de persoanele tinere: toți cei din categoria 18-24 ani intervievați au menționat că sunt utilizatori de smartphone.
Studiul face parte din iniţiativa „Live Smart” a Samsung Electronics România, de a comunica noi oportunităţi ale device-urile smart, răspunzând cerinţelor de mobilitate şi conţinut personalizat specifice utilizatorilor de azi.
Acesta a fost efectuat în luna iulie, pe un eșantion de peste 450 de respondenți din rândul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 oraşe din România, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani.
„Rezultatele acestui studiu confirmă interesul în creştere pentru device-urile smart în rândul consumatorilor români, tehnologia oferind astăzi noi oportunităţi de comunicare, interacţiune şi dezvoltare”, a declarat Mihaela Stănoiu, marketing manager Samsung România.