Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Travel |
|

Românii preferă călătoriile de agrement și vacanțele mai scurte de o săptămână

Circa 54% dintre români și-au alocat, în ultimele 12 luni, resurse de timp și financiare pentru vacanțe mai scurte de o săptămână, în timp ce 32% dintre cei intervievați au optat pentru o vacanță mai lungă, arată rezultatele celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de BRAT.
turisti.jpg

Potrivit rezultatelor celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), cei mai mulți dintre respondenți (41%) și-au declarat intenția de a face o călătorie de agrement de scurtă durată în viitorul apropiat, ceea ce înseamnă că aproximativ 4 milioane de persoane plănuiesc să plece într-o vacanță mai scurtă de o săptămână, în 2015.

Destinația principala luată în considerare pentru planificarea vacanțelor scurte este de departe România, muntele conducând în topul preferințelor pentru concediile de câteva zile. Acest aspect este influențat și de faptul că vacanțele la mare sunt limitate la anotimpul cald, ceea ce ofera litoralului un caracter sezonier.

Aproximativ 39% dintre persoanele care au petrecut o vacanță scurtă în România, în ultimul an, au ales cazarea în pensiuni/agroturism, în timp ce românii din mediul urban, care au călătorit într-o țară străină, au optat în procent de 47% pentru cazarea în hoteluri de 3 stele.

Indiferent de destinatția aleasă, cei care optează pentru călătorii de agrement sau vacanțe mai scurte de o săptămână aleg, de cele mai multe ori, utilizarea automobilului, în detrimentul altor mijloace de transport.

Universul studiului este reprezentat de populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 74 de ani.

Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România.

Marja de eroare a studiului este de +/-0.8%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii