Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Românii mănâncă știrile pe pâine: „Focus 18” – Prima TV

Programul de știri „Focus 18” de la Prima TV are cea mai mică cifră procentuală a telespectatorilor cu studii superioare (11,2%) din oferta de programe informative, dar și cea mai redusă cotă a persoanelor cu vârste de peste 65 de ani (16,4%). Un „Focus” numai bun pentru clienții publicitari, care caută public tânăr. Dar să nu-i facem reclamă!

Cea mai mare pondere a telespectatorilor „Focus 18” este deținută de persoanele cu vârste între 55 și 64 de ani: 19,1%, la nivel național. Grupa de vârstă 35 – 44 de ani este în proporție de 17,5%, iar cea între 25 și 34 de ani este de 14,4% (mai mare decât la „Observator” – Antena 1 și aproape egală cu cea de la „Știrile Pro TV”).

Profilul telespectatorilor la nivel național pentru „Focus 18”, din punct de vedere al educației, arată astfel: studii superioare – 11,2%, studii medii – 46,6% și studii primare – 30,1%. Este programul de știri cu cea mai mare cifră procentuală a persoanelor cu studii primare.

Ponderea femei – bărbați este echilibrată: 51,2%, respectiv 48,8%.

„Focus 18” a avut o audiență medie națională de 448.000 de telespectatori pe minut (2,4% rating), în perioada 1 ianuarie – 19 mai 2013, sub audiența „Telejurnalului” de la TVR1 (535.000).

Totuși, numărul de persoane distincte care au urmărit cel puțin un minut din „Focus” a fost de 16.083.000, mai mare decât la „Telejurnal” (15.610.000). Asta arată că știrile de la Prima TV au fost mai accesate de telespectatori, dar nu au rămas prea mult timp pe acest program, spre deosebire de „Telejurnal”, unde numărul de telespectatori unici a fost mai mic dar aceștia au fost petrecut mai mult timp pe această emisiune.

Mai mult, Reach-ul de 16.083.000 al „Focusului” este mai mare decât cel de la „Observator” – ora 19 (Antena 1) – 15.948.000, fiind al doilea program după acest indicator de audiență după „Știrile Pro TV”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii