Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Internet |
|

Românii fac cumpărături online o dată la 3 luni

Produsele preferate pentru acest tip de cumpărături sunt electronicele și electrocasnicele.
online shopping

Cei mai mulți români optează pentru cumpărături online efectuate o dată la 3 luni: un procent de 26% dintre participanţii la un studiu CAWIBUS realizat în iulie de Exact Cercetare și Consultanță pe un eşantion de 1261 de respondenţi.  Deopotrivă bărbați și femei, majoritatea au vârsta cuprinsă între 40-60 de ani și un nivel de educație și statut social ridicat.

Dintre participanţii la studiu, cei care cumpără online o dată la 6 luni sunt atât femei, cât și bărbați, şi au vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut. Procentul acestora este de 21%.

16% dintre români (18% dintre bărbaţi şi 14% dintre femei) fac cumpărături online lunar. Majoritatea celor care achiziționează lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani și un nivel ridicat de educație și statut social.

Dintre cei care au făcut cumpărături online cel puțin o dată la 3 luni, peste jumătate au achiziționat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte (45%), parfumuri și produse cosmetice (39%), cărți sau CD-uri (27%), jucării sau jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinței (8%) și produse alimentare (7%).

Electronicele și electrocasnicele sunt preferate îndeosebi de bărbații cu vârste cuprinse între 40-60 de ani și un nivel de educație mediu și scăzut. Îmbrăcămintea și încălțămintea sunt cumpărate online cu preponderență de către femei cu vârste cuprinse între 18-29 de ani și cu un nivel înalt de educație. Parfumurile și produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeași categorie de public, acesteia adăugându-i-se însă și categoria de vâstă 40-60 de ani.

CD-urile și cărțile sunt cumpărate cu precădere de persoanele cu nivel înalt de educație și statut social, atât bărbați cât și femei, cu vârste cuprinse între 40-60 de ani.

„Produsele alimentare și cele pentru îngrijirea locuinței sunt achiziționate online cu predilecție de persoanele cu un statut social scăzut”, observă Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Studiul vizează valul de iulie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban. Volumul eșantionului a fost de 1261 respondenți, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare și Consultanță, administrat via internet. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți.

EXACT Cercetare și Consultanță face parte din BBDO Group şi este o companie specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii