Cautare




, Contributor

Tech |
|

Românii de la Evonomix au investit 45.000 de euro în tehnologia Product Lead, dedicată influencerilor și brandurilor

Serviciul creat de compania de tehnologie și marketing digital Evonomix este deja folosit de influenceri și branduri din România și Anglia.
Product Lead foto

Product Lead, serviciul recent lansat de Evonomix, permite monetizarea conținutului din social media, prin integrarea eficientă între inteligența artificială și marketingul afiliat.

„Începem cu un concept foarte simplu – o imagine «shoppable», în care să poți da click direct pe produsele din acea poză. Prin integrarea avansată de tehnologie pe baza inteligenței artificiale (AI), Product Lead înțelege ceea ce este în poză, și acest lucru ne permite să implementăm scenarii mult mai avansate, cum ar fi identificarea de trenduri în conținutul social ce face referire la un anumit brand. Astfel, creăm o legătură între conținutul din social media și un punct de vânzare, un site de e-commerce, generând facil mai mult trafic, mai mult engagement și mai multe conversii”, a declarat pentru Forbes România Alexander Stoica-Marcu, Innovation Manager la Evonomix.

Altfel spus, tehnologia oferă posibilitatea fanilor/urmăritorilor să poată cumpăra exact ce este în poza influencerilor sau a brandurilor, creând o legătură mai strânsă cu comunitatea acestora.

Cu „permisiune” de la Instagram

Ideea acestui tool a apărut în cadrul Startup Studio, o divizie din cadrul Evonomix pe care aceștia o compară cu un „studio de filme de la Hollywood”. „Producem mai multe startup-uri în paralel pe diferite nișe de piață, cu ajutorul resurselor interne, într-un mod sustenabil, urmând ca, într-un final, fiecare startup să devină independent în momentul în care primește o investiție externă”, a mai spus reprezentantul Evonomix.

Citește și Teenprenoriat, povestea lui Alexander, creator de afaceri la Evonomix

Pe parcursul unui an de zile, compania a investit aproximativ 45.000 euro pentru realizarea proiectului, sumă alocată din profitul Evonomix. Tool-ul, ce se adresează influencerilor, brandurilor și publisherilor, este oferit gratuit influencerilor (pentru a-și monetiza conținutul prin marketing afiliat), brandurile plătesc un abonament lunar de 99 euro (pentru a integra tehnologia în website-urile lor), iar pentru publisheri serviciul este gratuit (pentru a-și monetiza articolele prin marketing afiliat).

Potrivit celor de la Evonomix, influencer marketing este tactica de achiziție de clienți cu cea mai mare rată de creștere din prezent, în fața căutărilor organice, căutărilor plătite sau a email marketingului, generând la nivel global un ROI puternic și clienți mai buni. În 2015, piața de influencer marketing a fost de 500 de milioane de dolari, iar previziunile sunt ca aceasta să ajungă până la 5-10 miliarde de dolari, până în 2020.

În ceea ce privește procesul de implementare a serviciului pe rețeaua de socializare Instagram, Alexander a detaliat: „A fost greu. Instagram, așa cum s-a văzut și în ultimele luni, este într-o campanie agresivă de creștere a calității interacțiunilor din platformă și a creșterii relevanței acestor interacțiuni. Am trecut printr-un proces amplu prin care a trebuit să demonstrăm că tehnologia noastră aduce valoare comunității Instagram. A fost verificată funcționalitatea și modul în care folosim API-ul de la Instagram (Application Programming Interface – n.red.), pentru a demonstra că aducem această valoare”.

Citește și: Forbes „30 sub 30”, ediția 2017

Deși au pornit cu Instagram, tehnologia Product Lead a celor de la Evonomix va integra conținut din mai multe medii sociale (Instagram, Facebook, Pinterest și conținut propriu).

Peste 400 de branduri ce folosesc Product Lead în 2018

În prezent, serviciul este testat în România și în Marea Britanie. „Strategia a fost să începem cu nume importante și apoi să ne extindem către toți influencerii”. În țara noastră, compania colaborează deja cu influenceri ca Alina Ceușan, Ana Morodan, Dana Rogoz sau Tequila. În ceea ce privește brandurile, în portofoliu sunt peste 150 cu care lucrează pe zona de affiliate marketing și circa 20 direct în ProductLead, printre care: Mobexpert , Topline, Afi Cotroceni, Aoro by Notino, MadeInItalia sau Bicicleta Pegas. „Planul pe termen scurt (2017) este să avem 100 de branduri ce integrează activ tehnologia Product Lead, urmând ca în 2018 să avem minim 400 de branduri”, a adăugat Alexander Stoica-Marcu.

„Tracțiunea care o avem în acest moment cu acest serviciu este foarte bună și suntem în discuții cu mai multe fonduri de investiții. Suntem deja incubați într-un fond important și asta ne ajută să ne rafinăm planul de afaceri și etapa de consolidare prin care trecem. În acest moment punem toate resursele noastre în acest proiect tocmai pentru că simțim că ne poate aduce cel mai bun ROI de până acum”, a concluzionat acesta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii