FacebookTwitterLinkedIn

Conform cercetării efectuate de Perceptum, 7% din cifra de afaceri a firmelor românești, cu excepția celor din sectorul financiar, a fost generată de vânzările online. Doar Bulgaria, Cipru (cu câte 4%) și Grecia (6%) au avut procente mai mici.

Aproape doi din zece utilizatori de internet din România (18%) au făcut cumpărături online anul trecut, cea mai mică pondere din UE, unde media a fost de 66%, în timp ce, Bulgaria s-a clasat pe locul secund, cu 27%.

Cumpărătorul online este, de obicei, bărbatul cu vârsta între 25 și 34 de ani, studii superioare, informat și preocupat de propria imagine, precum și preocupat de haine și articole sportive.

Doar 3% dintre cumpărătorii online au reclamat probleme legate de fraudă, aceasta fiind cea mai puțin reclamată problemă, 68% dintre cumpărători au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă. În același timp, 17% s-au plâns de viteza mai redusă a livrării față de timpii indicați de către comerciant, iar 13% de blocajele tehnice ale site-urilor în timpul comenzii sau al plății.

Două treimi dintre utilizatorii de internet din UE au făcut cumpărături online, anul trecut, reprezentând un avans de peste 15% fată de 2007.

Ponderea cumpărătorilor online în rândul utilizatorilor de internet este în creștere, cele mai mari volume înregistrându-se în rândul grupelor de vârstă 16-24 de ani și 25-54 de ani (68%, respectiv 69%).