FacebookTwitterLinkedIn

Produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulți bani de-a lungul unui an sunt carnea, legumele și mezelurile.

Canalul preferat pentru achiziționarea produselor alimentare proaspete este comerțul tradițional, care acoperă 60% din valoarea totală a acestei piețe.

Orientarea către comerțul tradițional este influențată în special de produse precum legumele, pâinea, peștele și produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporție mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau piețe.

În schimb, mezelurile și carnea de pui sunt achiziționate aproape în mod egal din cele două formate de comerț: modern și tradițional.

Ca și în cazul majorității produselor de larg consum, hypermarketul deține supremația între formatele comerțului modern atunci când vine vorba despre achiziționarea de alimente proaspete.

Raluca Răschip, Consumer Goods&Retail Director GfK România, a declarat: „Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-și procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hypermarket pun în coș fructe și legume, comparativ cu doar 60% dintre clienții supermarketurilor și ai discounterilor”.