Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Românii au prins gustul filmelor văzute la cinematografe?

cinema.jpg
În 2013, numărul de bilete vândute în cinematografele din România a fost de 9,5 milioane, cu 13,8% mai mare față de anul precedent, potrivit ultimului studiu al Observatorului European al Audiovizualului. Cota de piață a filmului românesc din total piață cinematografică din România a fost de doar 3,2%.

Anul trecut, în țările Uniunii Europene s-au vândut 908 milioane de bilete de cinema, cu 4,1% mai puține decât în 2012. România face parte din grupul celor opt țări care au înregistrat creșteri ale numărului de spectatori: Bulgaria (16,7%), România (13,8%), Lituania (6,8%), Italia (6,6%), Slovacia (4,8%), Letonia (4%), Ungaria (2,2%) și Olanda (0,8%).

Cele mai mari scăderi ale numărului de spectatori au suferit: Cipru (-24,4%), Spania (-16%), Slovenia (-16,1%), Franţa (-5,3%), Polonia (-5,7%), Marea Britanie (-4%) şi Germania (-4%).

Țările din UE cu cei mai multe bilete vândute în 2013 au fost: Franța – 192,8 milioane, Marea Britanie – 165,5 milioane și Germania – 129,7 milioane de tichete.

În România, cota de piața a filmelor românești a fost de 3,2%, una dintre cele mai scăzute din Uniunea Europeană. (Cota de piață a producției autohtone reprezintă numărul de spectatori la filmele românești raportat la numărul total de spectatori, exprimat în procente.)

În Franța, cota de piață a producției autohtone a fost de 33,3%, cea mai ridicată din UE. Alte țări cu un market share național ridicat al producției naționale de filme: Italia (31%), Danemarca (30%), Germania (26,2%), Suedia (24,8%), Finlanda (23%) și Cehia (24,2%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii