Cautare




, Contributor

Tech |
|

Românii au cumpărat, anul trecut, produse online de peste 1 miliard de euro

Piata locală de retail online a depășit un miliarde de euro la sfârsitul anului trecut, față de 600 de milioane cât înregistra în 2013, potrivit estimărilor principalilor jucători din mediul online românesc, împreună cu reprezentanții GpeC.
online shopping

Această cifră se referă exclusiv la produsele comercializate online (indiferent de natura lor) și nu include serviciile, plata facturilor de utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc.

În România există, coform datelor pentru 2014, aproximativ 5.000 de magazine online, cu puțin peste cele 4.500 de magazine estimate în 2013. Din totalul de 5.000, sunt înrolate în sistemul 3D Secure 1.173, comparativ cu circa 1.000 în 2013, conform RomCard, citat în studiul GpeC.

Piața românească de e-tail se situează între 1,1 și 1,2 miliarde euro, aproape dubla ca valoare față de anul 2013 (când era estimată la aproximativ 600 de milioane de euro). Totuși, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este încă mic (între 2,2 și 2,5%), mai arată sursa citată.

Cele mai vândute produse online au râmas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentație și încălțăminte (încadrate sub titulatura generică de Fashion).

Surpriza anului 2014 o reprezintă produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea în preferințele românilor, „în condițiile în care acest segment de piață este relativ nou în comerțul electronic românesc, crescând considerabil doar în ultimii doi ani”, după cum spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

În 2014, românii au cheltuit online 140 de milioane euro doar pentru produsele din categoria Fashion, potrivit estimărilor principalului jucător – FashionDays.ro.

De Black Friday 2014, românii au cumpărat produse în valoare de circa 75 milioane euro. Indiferent de natura produselor cumpărate, peste 90% din cumparatorii online preferă să plătească ramburs (la livrare). În schimb, plata online prin card bancar devine metoda preferată atunci când este vorba de plata facturilor la utilități, vacante și călătorii, bilete la spectacole sau alte tipuri de servicii online.

Valoarea totală a tranzacțiilor prin card în 2014 a fost de 337 milioane euro, potrivit volumelor declarate de principalii procesatori de plăți RomCard și mobilPay (respectiv: 255 milioane de euro procesate prin RomCard si arpoximativ 82 milioane de euro procesate prin mobilPay).

Valoarea medie a unei tranzacții plătite online prin card la comercianții români este, potrivit oficialilor Visa, 47 euro (tranzacție generată de un card Visa emis în România la comercianți români), comparativ cu 67 euro când vine vorba de cumpărăturile făcute de românii posesori de card Visa la comercianții străini (de peste hotare).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii