Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

România TV are o cotă de piață în mediul urban mai mare decât TVR 1 și TVR 2 la un loc

Cota de piață cumulată a celor două canale publice, TVR 1 și TVR 2, a ajuns în mediul urban de 3,55%, în cursul lunii martie. În aceeași perioadă, canalul de știri România TV a avut 4,76%.
televiziune

Audiențele TVR 1 și TVR 2 se degradează în fiecare lună. Criza financiară prin care trece SRTV și criza morală a angajaților se reflectă inevitabil în sondajele de audiență. Cu reluări de programe nu se poate supraviețui într-o piață TV extrem de competitivă.

În martie a.c., TVR 1 a avut o cotă de piață de 2,36% în mediul urban (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Cota de piață este un parametru al audienței ce reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV într-un interval de timp dat, raportat la totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.

Cu 2,36% market share în urban, principalul post public ocupă locul 8 în topul audienței urbane, după Național TV (2,47%), Prima TV (2,49%) și Acasă TV (3,62%). Pro TV, liderul pieței, a avut o cotă de 15%.

TVR 2 a avut o cotă de piață urbană de 1,19% și ocupă locul 16 (din 60 de televiziuni cuprinse în studiu de audiență). În fapt, cele două televiziuni publice au împreună o cotă de vizionare mai mică decât România TV (4,76%) și aproape egală cu Acasă TV. Așadar, SRTV, cea mai mare instituție de televiziune, cu resurse operaționale net superioare față de alți competitori, cu aproape 3.000 de angajați, dar aflată într-o mare gaură financiară, deține doar 3,55% cotă de vizionare în mediul urban.

Intact Media Group a avut în martie o cotă de piață de 24,6%, cu 0,71 puncte procentuale mai mică decât în februarie. Intact deține Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și ZU TV.

Pro TV S.A. a înregistrat 20,61% market share, în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de luna precedentă. Grupul Pro TV S.A. operează televiziunile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro și MTV România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii