Audiențele TVR 1 și TVR 2 se degradează în fiecare lună. Criza financiară prin care trece SRTV și criza morală a angajaților se reflectă inevitabil în sondajele de audiență. Cu reluări de programe nu se poate supraviețui într-o piață TV extrem de competitivă.
În martie a.c., TVR 1 a avut o cotă de piață de 2,36% în mediul urban (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Cota de piață este un parametru al audienței ce reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV într-un interval de timp dat, raportat la totalul persoanelor care aveau aparatul TV deschis în acel interval orar.
Cu 2,36% market share în urban, principalul post public ocupă locul 8 în topul audienței urbane, după Național TV (2,47%), Prima TV (2,49%) și Acasă TV (3,62%). Pro TV, liderul pieței, a avut o cotă de 15%.
TVR 2 a avut o cotă de piață urbană de 1,19% și ocupă locul 16 (din 60 de televiziuni cuprinse în studiu de audiență). În fapt, cele două televiziuni publice au împreună o cotă de vizionare mai mică decât România TV (4,76%) și aproape egală cu Acasă TV. Așadar, SRTV, cea mai mare instituție de televiziune, cu resurse operaționale net superioare față de alți competitori, cu aproape 3.000 de angajați, dar aflată într-o mare gaură financiară, deține doar 3,55% cotă de vizionare în mediul urban.
Intact Media Group a avut în martie o cotă de piață de 24,6%, cu 0,71 puncte procentuale mai mică decât în februarie. Intact deține Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și ZU TV.
Pro TV S.A. a înregistrat 20,61% market share, în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de luna precedentă. Grupul Pro TV S.A. operează televiziunile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro și MTV România.