Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

România TV a depășit volumul de publicitate al Antenei 3 în primele trei luni ale acestui an

În primul trimestru al acestui an, volumul de publicitate consumat pe România TV a fost mai mare decât pe Antena 3. Este pentru prima dată când televiziunea lui Sebastian Ghiță depășește bugetul de audiență al televiziunii de știri a familiei Voiculescu.
shutterstock_100958377.jpg

România TV a livrat clienților publicitari un volum de 19.723 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial, în perioada 1 ianuarie – 31 martie a.c. Bugetul este mai mare cu 18,9% față de primul trimestru al anului trecut. (Trebuie precizat că 2016 este un an bisect, așa încât trimestrul a fost mai mare cu o zi față de cel de anul trecut.)

În același timp, volumul de audiență livrat de Antena 3 pentru reclamele difuzate a fost de 16.798 GRP’30 target comercial, în scădere cu 21,6% față de primul trimestru 2015.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.

În această situație, România TV trece pe locul patru în topul general de audiență, înaintea Antenei 3. Scăderea volumului de audiență la Antena 3 se poate explica printr-o scădere generală a audienței acestei televiziuni. Scandalul cu ANAF a afectat audiența televiziunii. Nu degeaba, în plin scandal, Mihai Gâdea făcea apel la telespectatorii săi să nu părăsească Antena 3 în timpul difuzării reclamelor. Pentru că îi scădeau audiențele reclamelor din calupurile publicitare și acestea înregistrau un număr mai mic de GRP-uri, traduse astfel în mai puțini bani.

De remarcat că încărcarea cu publicitate a postului Antena 3 s-a îmbunătățit: numărul de minute de publicitate în primul trimestru aproape că s-a dublat față de trimestrul din 2015. Clienții publicitari au continuat să investească în Antena 3.

Așadar, reducerea bugetului de audiență pentru publicitatea difuzată la Antena 3 se explică prin scăderea de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). De asemenea, este posibil ca trecerea la noul panel de măsurare (de la 1 ianuarie a.c.) să fi influențat ratingul acestei televiziuni.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL URBAN – MARTIE 2016

Revenind la ierarhia pieței TV, se constată că Pro TV este singura televiziune care a livrat audiență peste pragul de 100.000 GRP’30 target comercial: 116.880 puncte de audiență, în creștere cu 8,4% față de trimestul I din 2015.

Bugetul de audiență la Antena 1 a crescut cu 1,1%, atingând 96.875 GRP’30 target comercial.

Kanal D a înregistrat o creștere de audiență de 9%, în timp ce Pro Cinema și Antena Stars au crescut cu 16,2%, respectiv 5,3%.

Prima TV și Național au suferit scăderi importante de audiență: 29,2%, respectiv 21,5%. TVR 1 a livrat un buget de audiență mai mic cu 5,8%, ocupând locul 18 în topul audienței. (Oricum, TVR nu mizează pe veniturile din publicitate!)

Dar scăderi dramatice de audiență față de primul trimestru al anului 2015 au suferit Acasă TV (- 53,5%) și B1 TV (- 61,3%).

Piața TV a furnizat clienților publicitari un volum total de audiență de 499.981 GRP’30 target comercial, în creștere cu 2,3% față de trimestrul I din 2015. Reamintim, însă, că trimestrul de anul acesta a fost mai lung cu o zi decât cel de anul trecut, așa încât creșterea procentuală s-ar putea situa la 2%. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii